bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

27 Apr 2015

Guan Eng Setaraf Menteri BN - Naikkan Tarif Air Sebab Nak Elakkan Pembaziran???

Bila Menteri BN kata ....Subsidi gula dikurangkan sebab nak jaga kesihatan rakyaat....supaya X kena penyakit2 kronik seperti diabetik, sakit jantung, darah tinggi, buah pinggang, buta dan lain2.....pembangkang2 memainkan sentimen untuk memperlihatkan seolah2 pak2 menteri BN seperti orang bodoh atau cuba untuk memperbodoh2kan rakyaat.

Apabila menteri2 BN mencadangkan makanan lain kerana harga ayam naik, mencadangkan ke hospital2 kerajaan jika tidak mampu ke hospital swasta, mengatakan harga barang naik bukan sebab GST.....

Kononnya pak2 menteri BN tidak sensitif masalah rakyaat....kononnya mereka X perihatin....

Bila hutang negara meningkat mereka  menuduh konon berlakunya kitirisan....Mana mungkin negara yang kaya dengan sumber semula-jadi seperti Malaysia boleh mempunyai hutang sehingga beratus billion.

Jadi apabila Pulau Pinang sebuah negara di Khatulistiwa yang mempunyai purata hujan tahunan yang tinggi, malah mendapat bekalan air mentah yang murah dari negeri Kedah terpaksa meningkatkan tarif air sehingga hampir 17%, atas alasan mahukan rakyaatnya berjimat di dalam penggunaan air, adakah ianya sesuatu yang logik???

Kalau anda kata 2 X 5, so buat apa nak tukar??? ;)

Sumber klik sini.

1 comment:

  1. Menteri kabinet najib dengan pembangkang kan sama je. Sama2 bangang.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3