bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

31 Jan 2015

GEMPAR!!! Babi Dalam Restoran Kopitiam Usaha Lenyapkan Ancaman Dalaman DAP???



Sumber klik; http://www.sinarharian.com.my/mobile/nasional/restoran-nafi-hidang-sajian-babi-1.355773

Kalau palsu pun apa yg nak dihairankan. Seperti dah jadi budaya di Malaysia sabotaj pesaing dan bunuh produk mereka menggunakan isu HALAL dan kandungan BABI.

X lama dulu fitnah kononnya roti Gardenia ada kandungan babi pun terbukti sebagai sabotaj pihak yg berkepentingan....2 X kena fitnah. Sedangkan Gardenia Malaysia milik Tan Sri Syed Mokhtar, kooperat Melayu yang begitu dicemburui oleh DAP dan amat demawan malah terkenal dengan kerja amal kerana membiyayai beribu2 pelajar Islam dari seluruh dunia untuk melanjutkan pelajaran pada setiap tahun.

Begitu juga kes Cadbury, equiti di Malaysia dimiliki oleh GLC2 Felda dan Bousted ternyata palsu....

Tetapi kesannya siapa nak tanggung? Mengapa entiti yang dikuasai Melayu diserang?

Kalau syarikat kecik2 boleh gulung tikar...

Kini syarikat di atas yg dikaitkan dengan Nga dan Ngeh DAP pula diserang??? Adakah ini semua kerja RBA??? Mahu menyalahkan Umno???

Daripada maklumat dalaman Nga dan Ngeh dilihat sebagai ancaman kepada Dinasti Lim.

Malah katanya penguasaan syarikat balak/perladangan mereka di Kelantan juga telah menyebabkan ketakutan buat sebahagian pemimpin dlm DAP. Adakah isu ini ianya sengaja diwujudkan sebagai serampang dua mata? Menyalahkan BN dan melenyapkan ancaman dalaman???


posted from Bloggeroid

3 comments:

  1. Apa alasan juga sekali pun kepada melayu yang ISLAM , banyak lagi kedai atau restoran milik orang melayu atau orang Islam yang bertaraf antarbangsa , kenapa harus mahu makan di kedai bukan milik melayu yang bukan beragama Islam yang membolehkan status kehalalan penyediaan makanan diragui...

    Berubahlah ... cari lah dan makan lah dikedai milik pengusaha oraang ISLAM tidak kira apa juga jenis bangsa atau kaumnya. pasti yang dikunjungi halal dan tidak diragui.. susahkah berubah

    ReplyDelete
  2. Ada babi?. Tak payah pi kat situ ada babi...

    ReplyDelete
  3. Babi pun babi laa

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3