bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

17 Jan 2015

Anak2 Muda Berpelukan Dgn Artis Korea Akibat Mencontohi Perangai Pemimpin!!! - Anwar





SHAH ALAM – Ketua Umum Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan agar bukan hanya gejala seperti aksi kurang menyenangkan gadis Muslim bersama artis K-Pop baru-baru ini sahaja yang dikejar.



Namun, gejala sama yang didakwa berlaku di kalangan golongan atasan dan artis tidak diendahkan.



“Saya menyarankan agar penguatkuasaan terpilih tidak dilaksanakan oleh Jabatan Agama Islam Persekutuan (Jawi)  dan badan agama lainnya.



“Jangan gejala berpelukan anak muda berpelukan dikejar tetapi gejala yang sama kalangan penguasa atasan dan artis tidak ditegur,” katanya.

Dalam pada itu, beliau turut menegur cara Jawi yang berbaur ugutan memberi tempoh seminggu untuk remaja bertudung terlibat dalam video kontroversi K-Pop tersebut untuk menyerah diri.

“Saya mengusulkan agar nasihat dan teguran kepada generasi muda dipergiat melalui kaedah dakwah bilhikmah.

“Mengasak mereka dengan ugutan hanya mendatangkan resah dan kekeliruan di kalangan mereka.

“Justeru kebijaksanaan dituntut agar mereka didekati dengan pendekatan psikologi yang bijaksana serta berhemah,” katanya.


Komen Isac;

Penulis amat bersetuju dengan Anwar!!!

Jestru pihak berkuasa perlulah lebih tegas terhadap pemimpin2 yang melakukan jenayah seks seperti meliwat, berkhalwat, berzina dll. terutamanya dikalangan pemimpin kerana ianya memberikan contoh yang buruk kepada generasi muda.

Walaupun Hudud belum ditegakkan di Malaysia, sewajarnya undang2 Civil dan Mahkamah perlu lebih tegas. Undang2 Syariah misalnya, selain mengambil kira persaksian masyarakat juga perlu diberikan kefahaman bahawa bahan bukti lain/karinah juga sebenarnya diguna-pakai dalam undang2 Islam agar ianya tidak diputar-belitkan dan lebih dihormati.

Masakan tidak anak2 remaja kita berani memperlekeh undang2 apabila sesetengah pemimpin2 dilihat bukan sahaja acap kali melakukan jenayah seks, malah juga dilihat sengaja memperlekeh undang2 apabila sentiasa berdolak-dalik apabila mereka tertangkap/dihadapkan ke mahkamah mahupun video2 perlakuan seks tersebar. 

Mereka sentiasa sahaja menggunakan pelbagai teknik licik seperti menangguh-nangguhkan perjalanan kes perbicaraan, selalu menyalahkan pihak lain apabila didakwa, berselinding disebalik Hudud, melepaskan diri atas alasan teknikal seperti saksi didesak untuk menarik diri dll., mengatakan pelanduk dua serupa, bukti video tak boleh digunakan kerana kamera pekak dan bisu serta berbagai2 lagi alasan yang meragukan.  


Berita penuh klik sini



posted from Bloggeroid

9 comments:

  1. Anwar Ibrahim ..Pemimpin HERO PUNGKOK Malaysia... harus cermin diri sendiri sebelum menasihat pihak lain.

    ReplyDelete
  2. DALAM DIAM DIAM ADA juga RAKYAT ikut KELAKUAN JIJIK PEMIMPIN yang MELIWAT.....
    CAKAP orang PANDAI, DIRI SENDIRI... LEBIH TAK bermaruah ,
    ISLAM KONON TAPI SOKONG LGBT.......

    ReplyDelete
  3. lawak betul. memang pun orang muda jadikan pemimpin atasan sbg cermin. ada pemimpin kibar seluar dalam. ada yang tunjuk ko.... bengkok. tapi depa ni semua adalah pemimpin berjiwa islam budak pompuan yang memeluk artis korea tu pun tunjuk jiwa islam iaitu bertudung

    ReplyDelete
  4. contoh macam mana anuar? macam dalam video chinadoll, macam video spender besar atau macam apa yang berlaku dalam tandas atau macam yang berlaku dalam bilik pensyarah,

    ReplyDelete
  5. Ketumbuhan populasi gay di Malaysia meningkat dengan mendadak semenjak bekas pemimpin tertinggi umno dan bekas timbalan perdana menteri didedahkan sebagai seorang kaki sontot bontot lelaki atau kaki lubang kunyit. Nwar bercakap benar kerana disebabkan dia bertambah kelab gay dan lesbian wujud dengan cepat dan banyak.

    ReplyDelete
  6. Sangat2 setuju. Tetapi........ pemimpin yang mana??? Kata dulang paku serpih... kata orang, video yang lebih. Oooopppps. (Rakyat Hakim Negara).

    ReplyDelete
  7. Dia ikut engkau lah aljub konkek sana sini.

    ReplyDelete
  8. Tiba2 aku setuju dgn anwar. Satu dalam seribu kenyataan anwar.

    ReplyDelete
  9. Cantik Isac, komen yang mantap dan bertenaga

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3