bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

17 Dec 2014

RBA Gentar!!! Sebab Ramai Pejuang Maya Pro Umno Bukan Ahli Umno???



Ini sebenarnya membuktikan bahawa masih ramai org Melayu/Bumiputera yg walaupun bukan ahli UMNO/BN tetapi mereka amat sayangkan parti tersebut.

Jestru tohmahan PR yang mengatakan UMNO/BN kehilangan kepercayaan orang2 Melayu/Bumiputera sebenarnya hanyalah propoganda mereka.

Malah diperingkat awal peperangan Maya di mana PR dilihat begitu bermaharaja-lela menguasainya sedangkan ketika itu pemimpin2 UMNO/BN masih lena dibuai mimpi...Pejuang2 maya sukarela ini lah yang telah terjun ke dunia maya untuk membela UMNO/BN tanpa arahan dan bantuan daripada UMNO/BN....

Sekarang ini generasi pejuang masih terus berkembang dengan generasi baru pejuang maya dilihat sedang mengambil-alih teraju sebagai panglima perang disamping pejuang2 veteren masih lagi mereruskan perjuangan disamping semakin ramai pemimpin2 dan ahli2 UMNO/BN juga telah terlibat sama.

Walaupun mungkin tidak tersusun berbanding RBA yang mendapat berbagai imbuhan dan khabarnya bergaji tetap sehingga mencecah 5 angka, pejuang2 maya secara sukarela lama dan baru ini tetap digeruni oleh RBA sehingga ke hari ini. Jika tidak pasti mereka tidak akan cuba untuk memecah-belahkan dan melunturkan semangat pejuang2 ini melalui berita2 palsu seperti di atas.

Yang pasti, keikhlasan tanpa mengharapkan apa2 bayaran menyebabkan pejuang2 tulen ini X dapat dibeli oleh Pakatan Rakyaat  dan merekan akan terus berjuang walaupun tanpa pertolongan, bantuan dan pengiktirafan daripada pemimpin2 UMNO/BN.

posted from Bloggeroid

4 comments:

  1. Betuii tu.....

    Aku lg taun 2006 tulis sokong umno walopon bkan ahli umno....

    hanya harapkan pahala dari Allah swt....

    nak tegakkan kebenaran bahawa anwar tu mmg kompom kaki liwat...

    nak lawan komunis guan eng yg merompak semua hak melayu....

    Nak sedarkan kwn2 yg dah jauhh sesat terkene doktrin anwar aljubb....



    ReplyDelete
  2. Perjuangan adalah sama dahulu, hari ini n akan datang walau bagaimana pun dicuba utk diseleweng, disembunyikan mahu pun dipadamkan. Sejarah bagi Malaysia mestilah melalui Malaya, Tanah Melayu serta Kesultanan Melayu yg telah mengalami berbagai perubahan tapi terasnya tetap sama iaitu agama, bangsa dan Negara. Negara Malaysia adalah negeri2 yang ada sekarang termasuk Sabah, Sarawak. Bangsa Malaysia ialah semua kaum yang diterima sebagai warganegara baik Melayu, Cina, India, Iban, Melanau, Kadazan-Dusun, Bajau dan banyak lagi etnik. Agama resmi adalah Islam sementara agama lain dibebaskan untuk diamalkan. Teraju utama yang menyatukan semua ini adalah UMNO. Hakikatnya, Perjuangan Nasionalism orang Melayu yang berjaya digembeling dan dijana oleh UMNO merupakan cara paling berkesan untuk mencapai kemerdekaan. Semangat dan suara Melayu digembeling dan satukan menjadi kuasa desakan yg amat kuat sehingga Malayan Union yang telah pun diluluskan Westminster Palace digagalkan.
    Kuasa nasionalism pada orang Melayu pada masa itu memungkinkan British berunding dengan DYMM Raja Raja Melayu dan membuahkan Perjanjian Tanah Melayu dikuat kuasa pada 1 Februari 1948. Perjanjian ini, yang menunjukan kedudukan orang Melayu atas sebagaimana konsep ‘Ketuanan Melayu’ amat jelas diperuntukan dan kemudianya menjadi asas kepada Perlembagaan Persekutuan yg dikuat kuasa apabila Kemerdekaan dicapai pada 31 Ogos 1957.
    Nasionalism juga merupakan semangat yg menjana Parti Perikatan beroleh kejayaan amat besar pada p'raya 1955 kerana 82% dari penggundi berdaftar merupakan orang Melayu. Mandat kuat orang Melayu ini dijadikan modal bagi Kerajaan Tanah Melayu pimpinan Tunku Abdul Rahman Putra berunding dgn DYMM Raja Raja Melayu utk menerima demokrasi ‘Raja Berperlembagaan’ ala Westminster sebagai sistem pemerintahan dan berjaya meyakinkan British untuk memberikan Kemerdekaan penuh.
    Sifat ‘murah hati’ (generosity) dan kemanusiaan yang ‘merangkumi’ (inclusive) untuk membina sebuah negara yg ujud pd Kepimpinan Melayu pra-Kemederkaan ditafsirkan dgn kesediaan dan kesudian menerima 1 juta immigran keturunan Cina dan India yang disifatkan British sebagai ‘Tiada Warga Negara’ (Stateless Persons).
    Malaysia mencapai kestabilan politik pasca 1959 dan rakyat pelbagai keturunan menerima Kepimpinan Melayu yang bersedia ‘berkongsi kuasa’ dengan Bukan Melayu diperingkat pemerintahan dan pentadbiran tertinggi. Bukan Melayu sedar dan amat menghargai hak mereka sebagai warga negara dan bebas utk meneruskan kehidupan tanpa sebarang sekatan. Mereka berniaga dan mampu mengumpul harta termasuk hartanah tanpa sebarang had, disamping politik mereka juga diwakili. Malah Melayu sanggup diperuntukkan hanya 30 % dari kek ekonomi sedangkan kalau mengikut jumlah yang adil, Melayu+Bumi sepatutnya diberikan 65%.
    Namun dengan kemasukan Singapura apabila Persekutuan Malaysia lahir pada 16 September 1963, maka politik Chauvinis Cina yang dibawa dan jana oleh PAP mula mencalari politik kestabilan keadaan muhibbah dan majmuk yg berdasarkan kesefahaman, kerjasama dan timbangrasa dan kompromi. Bermula 1964, PAP menjana konsep ‘Malaysian, Malaysia’ dan mula meracuni keturunan Cina untuk membelakangkan politik ‘kongsi-kuasa’ yg sedia membawa kestabilan dan berjaya dicapai 10 tahun ini.
    Akibatnya, aktiviti militan-politik yang cenderung berhaluan kiri dikalangan keturunan Cina pun bermula. Apabila Singapura dinyah keluar dari Persekutuan M'sia pada 9 Ogos 1965 dgn kelulusan Parlimen, politik Chauvinis Cina ini diteruskan DAP. Ianya dijana semakin intensif sehingga berlaku rusuhan kaum berdarah 13 Mei 1969.
    Inilah akibat “pengkhianatan” yg dilakukan oleh warganegara sendiri malah dibantu oleh tangan asing. Inilah peranan“pejuang tidak berbayar” dunia maya atas kesedaran dan keinsafan sendiri, terus berjuang demi agama, bangsa dan Negara Malaysia tercinta. Semua diperhati dan diperbetulkan termasuk UMNO sendiri.

    ReplyDelete
  3. Salute to All Phantom Foot Soldiers and mind you we do not ask for anything in return!

    And, one other thing, we hailed from around the globe, yet we treasure our roots - Nusantara-Gugusan Kepulauan Melayu!

    Kudos to PERKASA in getting all Nusantaras NGOs into the roundtable.

    The ingrate chinks needed to be put in a box and grilled either shape-up OR ship-out, period!

    Even John Howard explicitly made his intention clear, yet he's a son of Pommies!

    In a Malay-land we should and must not hold back telling it as it is. Take the Fijian-Rabuka spirit and guts....

    ReplyDelete
  4. Takpa tak cari makan dgn umno. Nanti tak la dilabel bangang.
    Perjuangan kerana agama bangsa dan negara.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3