bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Peluang B2B bisnez - Kami mempelawa usahawan yang memiliki rangkaian pengedar untuk menjual produk keluaran sendiri: *Nama produk:* Minyak Morhabshi (dikenali juga sebagai mi...

18 Jun 2018

KJ Calon Terbaik Presiden Utk PRU 15, Ku Li Calon PM 16 September 2018?


Tun M dengan nada sinis mencadangkan KJ sebagai calon Presiden Umno dlm pemilihan yg akan dtg.

Umum tahu Tun M berdendam dgn KJ kerana pernah membuatkan perjalanan DS Mukriz dlm Umno agak beranjau.

Malah ramai yg percaya di antara sebab mengapa KJ yg merupakan KP Umno tidak berada dalam senarai kabinet DS Najib pada 2-3 tahun awal pemerintahannya sebagai PM adalah kerana patuh kepada arahan Tun M.

Sedangkan dlm masa yang sama Timbalan KJ sebagai Timb Ketua Pemuda Umno, Dato' Razali diberikan tempat sebagai Timbalan Menteri.

Ini senang untuk difahami, kerana selain pernah mengalahkan DS Mukriz dlm pemilihan KP Umno, YB KJ juga sering dikaitkan sebagai "PM dibelakang tadbir" di zaman Pak Lah samada oleh Pakatan Rakyaat mahupun Kem Tun M.

"Penasihat tingkat 4", mungkin ianya sesuatu yang asing buat generasi muda tetapi tidak buat yg telah mengenali politik di awal tahun 2000. Antara penyebab Pak Lah diturunkan pada 2009.

Berbalik kepada YB KJ sebagai calon Presiden Umno, bagi penulis ianya agak terlalu awal. Penulis X ada masalah untuk KJ mengetuai Umno/BN dlm PRU 15 nanti, tetapi buat masa sekarang dalam pertembungan dgn Tun M, Umno/BN memerlukan seorang yang jauh lebih matang dan licik untuk menghadapi Tun M.

Walaupun pada dasarnya ini bukan masanya untuk bermain politik sebaliknya adalah masa untuk membangunankan negara, tetapi apakah Pakatan Harapan akan berbuat perkara yang sama jika mereka tetap kalah dlm PRU 14 yang baru lalu?

Sudah pasti tidak bukan? Mereka pasti akan melancarkan fitnah2 cth. blackout 905, pengundi2 hantu Bangla, pengundi2 Hantu China, pembentukkan kerajaan baru 16 September, kertas undi rosak, kertas undi POS X sampai, dakwat kekal senang hilang, dll sebagaimana dakyah2 mereka dlm pra PRU 14 mahupun fitnah2 dan provokasi sebagaimana yg mereka mainkan dlm Pasca PRU 13 yg lalu.

Memandangkan masa masih panjang menjelang PRU 15 yg akan dtg, Umno/BN memerlukan Presiden yg bijak, berpengalaman, licik dan penuh dengan tipu muslihat untuk membentuk kerajaan campuran kerana majoriti mudah 114 kerusi Parlimen sebenarnya suatu bilangan yang bukan mustahil untuk dicapai!!!

Jestru tunggu apa lagi? Trojan horses pun dah masuk.....

Sumber klik; http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2018/06/17/kj-presiden-umno/

2 comments:

  1. seingat aku yg tak mudah lupa..
    kj bgtau semua dia nak jadi pemuda umno dan meminta perwakilan pilih dia..masa tu..geng kj ramai terpalit dgn isu rasuah..masih ingat norza? skrg bos BAM..

    bila kj menang..najib x bagi jawatan..seingat aku..najib pernah kata kt kj "u nak jadi ketua pemuda bukan menteri"..sinis najib cakap..

    dan seingat aku..najib di serbu oleh sekumpulan pemuda umno yg mendesak kj di beri jawatan kabinet...apa najib jawab? kj nak jadi ketua pemuda..let him be..

    tak yah kona kata tun m yg mempengaruhi kj..sebab mukhriz di beri oeluang jadi timbalan menteri miti..

    tapi..kj comeback..yup..kj bnyk berubah..

    aku sokong dia jadi presiden umno..dgn syarat..tak ada muka tua..dan umno kena ubah perlembagaan..kena buat majlis presiden..so kalau umno berkuasa..bukan presiden umno jwdi pm...tapi di tentukan oleh majlis presiden dlm bn..dan ini kena ada voting..samada drp parti sendiri...dan kalau nak berani bagi rakyat yg pilih..tukar sikit demokrasi ala west minster..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lah masalah orang melayoo mcm ko.. Prinsip mudah dilunyaikan.. Senang2 je ko nak liberalkan UMNO BN samaacam PH.. Bila kalah semua nk ikut rentak musuh..takde jiwa pejuang langsung.. Demokeraso yahudi kepala bapak skrg menghalalkan fitnah yg haram tu...

      Delete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3