bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

3 Jun 2018

Kerajaan Johor Perlu Pertahan Pulau Batu Putih Jika Putrajaya Enggan?

Sebagai Rakyaat Johor dan seorang rakyaat Bangsa Johor, penulis terpanggil untuk menyarankan agar kerajaan negeri Johor dan ke bawah DYMM Sultan Johor mengambil tanggung-jawab untuk membawa rayuan kes Pulau Batu Puteh atau Pedra Branca ke ICJ sekiranya Kerjaaan Federal engan berbuat demikian.

Peguam Negara yang sedang bercuti iaitu Tan Sri Dato' Sri Haji Mohamed Apandi bin Haji Ali mungkin wajar dipanggil untuk menegetuai tuntutan dan meneruskan kes ini bagi pihak Kerajaan Negeri Johor untuk tujuan ini memandangkan beliau pasti mempunyai maklumat yang diperlukan. Sekiranya kes tersebut yang dikatakan telah mendapat beberapa dokumen/petunjuk baru tidak mempunyai asas maka sudah tentu ICJ tidak akan melayan tuntutan Malaysia.

Dakwaan  Rafizi Ramli sebelum ini, bahawa ada sejumlah wang yang besar dimasukkan ke dalam akaun Ghani Patail sewajarnya tidak dipandang sepi. Klik sini.






Sewajarnya kes ini diteruskan kerana jika tidak akan wujud persoalan2 seperti adakah pengguguran kes ini untuk melindungi Ghani Patail?

Adakah kerana Ghani Patail sekarang dilihat pro Kerajaaan Federal PH, maka tiada siasatan dijalankan dan dakwaan Rafizi juga sudah tidak lagi kedengaran?

Jika benar ada sejumlah besar wang masuk ke dalam akaun Ghani Patail, adakah itu wang peribadi ataupun untuk dana politik? Jika dana politik, parti manakah yang mendapat manfaatnya? Siapa kah yang memasukkanya dan untuk tujuan apa?

Sekiranya kes digugurkan, adakah ianya bertujuan untuk mengendurkan kemarahan Kerajaan Singapura kerana Putrajaya telah membatalkan projek HSR???

Bagi penulis selain Kerajaan Negeri Johor perlu mengambil tangung-jawab ini sekiranya Putrajaya enggan, di dalam masa yang sama Putrajaya juga perlu membersihkan diri mereka  daripada sebarang kaitan dan dakwaan Rafizi yang menuduh Ghani Patail dikhwatiri sengaja menyebabkan kekalahan kes Batu Putih di ICJ.




Putrajaya mungkin gugur tuntutan Batu Putih klik sini.

4 comments:

  1. Hal2 bekenaan kedaulatan ini janganlah dipolitikkan, sepatutnya semua tanpa mengira parti bersatu hati, sedih anak cucu cicit dikemudian hari melihat perlakuan pemimpin sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul!!!!
      Hanya krn rasuah...mrk sanggup menjual maruah negara.Kesialan yg amat sgt...

      Delete
  2. Tangkap Ghani sebagai pembelot membiarkan Spore rampas Pulau tersebut. Ada tersirat. SPRM tolong siasat

    ReplyDelete
  3. Perang saudara dah bermula antara TopDog@dogdog dengan rafizi

    sesuai sungguh DAP dapat anjing suruhan tua bangka ini

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3