bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

12 Aug 2016

Taktik Kotor Mengelak Parti Peribumi - Kalau Tun M Mungkin, Tapi DS Najib X???


Siapa X kenal Tun M yang selama pemerintahanya sebagai PM, telah mengamalkan pendekatan yang keras...

Bak kata orang Melayu "Hati Kering"....

Jangan kata musuh2 politik 3 Timbalannya dahulu pernah disingkirkan tanpa belas kesian.

Malah PRU tahun 1986 telah dibuat pada musim haji di zaman Tun Mahathir, bagi Tun M dia X kisah apa kata orang lain nak kata janji beliau menang.

Dalam pertembungan dengan Tengku Razaleigh semasa pemilihan Presiden UMNO pada tahun1987, Tun Dr Mahathir Mohamad cuma menang  dengan 43 undi sahaja. Tetepi Tun M dengan lantang berkata, kalau menang satu undi pun beliau tetap menang.

Mengenali sikap Tun Mahathir yang keras terhadap musuh2nya maka tidak hairan lah jika ada yang membuat tuduhan pengharaman UMNO tak berapa lama selapas itu sebenarnya adalah usaha halus Tun M dalam usaha untuk  menghalau penyokong2 Tengku Razaleigh yang dilihat begitu kuat dalm UMNO pada masa itu supaya keluar daripada UMNO. Dengan penubuhan UMNO (Baru) walaupun ada beberapa penyokong2 Tengku Razaleigh  dituduh sabagai mereka yang bertanggung-jawab kepada pengharaman UMNO, kebanyakkan penyokong2 Tengku Razaleigh dan termasuk Tengku Razaleigh sendiri telah tidak dibenarkan untuk menggangotai UMNO (Baru).

Jestru penulis X bersetuju dengn Tun Musa Hitam yang mengatakan BN akan memanggil PRU dalam masa terdekat dalam usaha untuk menyebabkan parti peribumi tidak dapat bertanding adalah sesuatu yang tidak tepat. 

Tetapi sebaliknya jika Tun M yang berada di tempat DS Najib pada ketika ini, ya penulis percaya perkara tersebut akan berlaku. Tetapi dengan DS Najib beliau pasti tidak akan mengambil kesempatan sebagaimana liciknya Tun M.

Mungkin itu lah juga kesilapan DS Najib... baik sangat sampai kepala pun nak kena pijak....


9 comments:

  1. because najib is a fair man...a true democratic leader which the nation needs.
    not some egoistic old man who kept singing 'I Did It My Way'..and then shoot every number 2 man he had.

    ReplyDelete
  2. meroyan le kau sorang2

    ReplyDelete
  3. Suhsuh Anon 18.19 pemakan taik

    ReplyDelete
  4. bersatoooo kitaaa bersatooo pakai botok utk terus majuuuuuu....

    ReplyDelete
  5. Saya sokong Dina. realiti org Melayu masih bermimpi dgn laungan2 kosong yg menghina dan mengutuk DS Najib hnya kerana perang saraf itu kuat dr musuh2nya

    Tp hakikatnya DS Najib tk pernah tangkap musuh politiknya ke dalam ISA spt Mahadey pernah buat.

    DS Najib biarkan perjalanan politik negara berjalan dgn semulajadi tanpa sekata itu ini pd rakyat. Akhirnya beliau dapat ubah minda rakyat dr beremosional kepada lbh tenang krn sikap DS Najib sndiri yg sentiasa tenang dna tidak bertindak balas kejam seperti zaman Mahadey membiarkan Pembunuhan Kejam Kg Memali Kedah, tahun 1986 hanya kerana berbeza ideologi!

    DS Najib bukan sehari dua dalam politik seperti Mukrix, dia cukup kenal siapa Mahadey. Dn sbb itulah dia kekal pegang prinsip tanpa ikut telunjuk mahadey.

    Saya tetap kagun DS Najib wpun ramai yg mengejinya sbb dia sabar dan tenang sehingga org2 yg ganas dan beremosi hilang taring!!

    ReplyDelete
  6. Hahaha..

    Kata apa saja la tuan blogger..

    Dulu.. benci dan sakit hati mcm mana pun tetap akan undi umno@bn.. nak buat camner.. dh xde pilihan..

    Kini, BERSATU adalah pilihan terbaik..!!!

    # tuan blogger nk meroyan ker.. nk kata apa sahaja.. kata la.. kutuk la..

    # dah UMNO sendiri seperti tdk mahu berubah kan..

    # BERSATU.. BERSATU.. BERSATU

    ReplyDelete
  7. True democratic man yang membuat keputusan secara persaorangan menyamun duit rakyat!!!

    Lanun Bugis Nyut Nyut idola kau!!

    ReplyDelete
  8. Fahami sejarah UMNO dulu.

    ReplyDelete
  9. Lembut Najib, diam2 dia songlap berbilion ringgit duit negara. Aliran perjalanan duit yang dicuri pun dapat digambarkan dan Jabatan Kehakiman Amrika Syarikat pun dah mengenal pasti pencuri tersebut.

    Kemudian tuduh pula Tun M bapak segala penyamun tapi tak boleh tunjuk bukti pun, cuma bibir merah dan air liur dia sahaja yang ditunjukkan. Tak pernah pun Tun M didakwa oleh mana2 negara asing.

    Memang Najib itu fair man, putih melepak, bibir merah; pemimpin demokratik kita masih boleh bahaskan ya. Kepalahotak demokratik: semua yang kritiknya diusir dari parti. Hanya yang dok jilat dia punya anu sahaja yang boleh puji dia.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3