bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

22 Aug 2013

Perjuangan Kalimah Allah Juga Sama Penting Dengan Palestine, Syria dan Mesir?

Keputusan Mahkamah Rayuan hari ini yang mengetepikan permohonan Ketua Biskop Roman Katolik Murphy Pakiam untuk membatalkan rayuan kerajaan berhubung penggunaan kalimah Allah dalam bible disambut dengan laungan takbir oleh kira-kira 150 ahli NGO Islam yang berkumpul di perkarangan mahkamah sejak pagi tadi.

Mereka turut berselawat dan menangis sebagai tanda syukur selepas mengetahui keputusan panel tiga hakim Mahkamah Rayuan yang diketuai oleh Hakim Datuk Abu Samah Nordin.Dua lagi hakim ialah Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Datuk Rohana Yusof.

Sumber klik http://m.malaysiakini.com/news/238970


Komen Isac;

Mereka sanggup sambil duduk di atas lantai sambil berdoa.

Alhamdulillah, doa mereka dimakbulkan....

Dalam keghairahan kita bersimpati  dengan saudara2 seislam kita yang dizalimi di luar negara, kita juga wajar untuk  mengisafi nasib mereka dan belajar bagaimana pentingnya untuk kita bersatu kerana apa yang berlaku adalah kerana hubungan yang rapuh membolehkan kita diadu-domba dan diketepikan dengan mudah.

Sebagai contoh, berapa kerat sahaja dari kita yang sanggup memberikan sokongan dalam isu kalimah Allah berbanding berdemonstrasi mengikuti "Bersih"???

Ke manakah haluan kita???



F

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3