bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 May 2017

Bukti DAP dan Lim Guan Eng Anti Melayu dan Anti Perlembagaan???




Mempersoalkan hak keistimewaan orang Melayu sama lah juga dengan anti perlembagaan....

Kewarganegaraan dia ambil....Tapi hak keistimewaan orang Melayu dia tolak....lepas tu meniupkan api perkauman mendakwa mereka sebagai warganegara kelas kedua........

Dulupun dalam ceramah2 politiknya selalu membangkitkan mengapa kumpulan syarikat yang diterajui oleh TS Syed memonopoli banyak syarikat2 dan kontrak2 berkaitan dengan kerajaan.....Depan masyarakat Melayu dia tanya mengapa X bagi Melayu lain peluang...Seolah2 Nepotism....

Depan masyarakat Cina dia tanya mengapa X bagi sama-rata pada kaum Cina???

Semacam satu hasutan jahat.....

Sedangkan dalam anak2 syarikat TS Syed Mokhtar pegawai2 tertingginya pun ada ramai kaum lain.....

Malah macam projek MRT pun mereka JV dengan Gamuda....

Jika nak tengok monopoli dari skop yang lebih besar hampir keseluruhan perdagangan dalam dan luar negara dikuasa oleh kaum Cina, tapi mana ada orang Melayu menjadikannya sebagai isu perkauman.

Yang sedihnya apabila Guan Eng menimbilkan isu syarikat2 TS Syed Mokhtar yang kononnya memonopoli kekayaan negara....orang2 Melayu pun ramai yang "menari2 mengikut gendang yang dipalu Guan Eng".

Sumber klik sini.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3