bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

18 Jul 2013

Siapa Kata Idris Jusuh dan Ahmad Said Masih X Sebulu???

Mengaminkan doa sambil berlaga lutut tu....

3 comments:

  1. Melayu perlu bersatu bagi menghadapi ancaman yahudi. PAS & UMNO bergaduh kerana hasutan yahudi yang ingin melihat kedudukan Melayu di hina Islam di pijak

    ReplyDelete
  2. Yang merosakkan akidah umat Islam ialah penabur fitnah dan pembatu api. Lagi parah jika umat Islam sendiri mudah percaya. Yakinlah. Tolak PAS dan PKR samalah dengan berjuang menentang kaum yahudi zionis. Menentang DAP samalah dengan perjuangan umat Islam menentang nafsu serakah di bulan Ramadan yang mulia ini.

    ReplyDelete
  3. KENAPA ADA KRISIS DI ANATARA YB IDRIS JUSUH DAN YAB DATUK AHMAD SAID
    Kenapa mereka berkrisis?
    Bagaimana mereka boleh berkrisis?
    Tahap macamana mereka berkrisis?
    Bila bermulanya mereka berkrisis?
    Projek apa yang menyebabkan mereka berkrisis?
    Siapa dalang yang menyebabkan mereka berkrisis?

    Hanya kedua mereka, orang Terengganu dan Sultan Terengganu yang tahu jawabannya.

    Penulis boleh rumuskan wang dan kuasa yang menyebabkan mereka berkrisis. Bercakap pasal wang, tidak semestinya kedua mereka dan pembesar negeri dan negara yang pentingkan wang, tetapi kawan rapat, broker dan ahli perniagaan yang berkepentingan yang menyumbang kepada krisisnya.

    Sebagai contoh. Ahli perniagaan pembangunan hartanah atau resort berminat untuk mendapatkan tanah dan kelulusan projek tetapi atas sebab apa sekali, Kerajaan Negeri tidak meluluskan. Mereka tidak berpuashati dan mencari jalan berjumpa dengan kenalan rapat Pembesar Negeri, Negara atau Pihak Istana menjadi `orang tengah’ mendesak Kerajaan Negeri meluluskan projek. Berlakulah fitnah menfitnah dan dendam mendendam buat seketika termasuklah mempengaruhi pihak Istana tidak melantik semula Idris Jusuh menjadi MB Terengganu. Pembesar Negara turun mengadap Sultan pun tidak menyelesaikan masalah.

    Tidak mungkin Ahmad Said yang menjadi dalang untuk menghalang perlantikan semula Idris Jusuh, tetapi Ahmad Said terbaik dari pandangan Istana dan dalang dalangnya kerana ahli DUN yang lain pro Idris. Dengan titah Istana, Ahmad Said tidak ada pilihan untuk menerima jawatan itu. Sekarang ia berlaku kepada Datuk Tee dari MCA yang dititah oleh Sultan Johor menjadi EXCO mewakili kaum Cina. Akibatnya Datuk Tee dibelangui masalah kepartian.

    Ahmad Said tidak boleh melantik EXCO dari kalangan ahli DUN yang menentang dan pro Idris. Masalah menjadi lebih mendalam dan politik Terengganu menjadi berpuak.

    Ini suatu kemungkinan berlakunya krisis mereka. Apabila berlaku krisis, ia tidak mudah dikurangkan dan dihapuskan. Jesteru itu berdamailah pada erti sebenarnya dan seikhlasnya. Demi agama, bangsa, parti dan negara.
    www.nasirwise.blogspot.com

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3