bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Tinggalkan sedikit - Kata orang tua² dalam setandan kelapa bukan semua boleh jadi santan. Ada sebiji dua yang dipanggil nyior komeng. Biasa kita tengok ada motivator atau ustaz...

20 Dec 2012

Kelayakan Piala Asia 2015 - Rajagopal Bakal DiKambing Hitam???


Dalam kelayakkan Piala Asia 2015 yang bermula Febuari depan, pasukan negara perlu mengalahkan Qatar, Baharin dan Yamen. Hanya juara dan naib juara sahaja yang akan layak ke pusingan akhir.

Meskipun pasukan di tempat ke 3 terbaik di antara 5 kumpulan juga layak, jangalah kita mahu sandarkan kepada nasib.

Walaupun Datuk K Rajagobal semacam ada magis kerana berjaya membawa pasukan negara menjuarai Sukan SEA 2009 dan Piala Suzuki AFF 2010 tugasannya kali ini bukannya mudah untuk dilepasi.

Lihat sahaja pasukan2 yang perlu kita kalahkan dan kedudukan ranking FIFA mereka. Satu hal lagi, pasukan2 yang kita bakal hadapi ini semuanya pasukan daripada Timur Tengah yang rata2 pemain2 mereka mempunyai kelebihan dari segi fizikal berbanding dengan pemain2 kita.

Nampak gayanya bukan senang nak lepas. Itupun ramai yang mahukan Rajagopal melepaskan jawatannya sekarang. Sesiapa yang hendak dilantik untuk menggantikannya sekarangpun mesti "cuak"...



Jestru penulis tetap percaya DRG masih lagi jurulatih yang paling sesuai menggalas tugas sebagai jurulatih kerana beliau lebih mengenali pemain2 negara dan sekiranya pertukaran dilakukan sekarang mungkin jurulatih yang baru tidak sempat untuk melakukan pembaikkan berbanding DRG.

Apapun walaupun misi ini nampak sukar, penulis berdoa agar Harimau Malaya mampu bangkit daripada kekalahan di Piala AFF, layak ke pusingan akhir dan seterusnya mara sejauh mungkin. Siapa tahu Harimau Malaya berada dipuncak prestasi di kelayakan Piala Asia nanti.

Sebahagian maklumat diperolehi dari sini.


4 comments:

  1. Main macam tak ada jurulatih je pasukan Malaysia ni. Ada jurulatih atau tiada jurulatih sama jer mereka bermain. Jadi kalau tukar2 jurulatih tu sekadar formaliti je. Kalau semua boleh bermain dengan baik rasanya tak ada masalah bertukar-tukar jurulatih.Kalau jurulatih ada senjata tactical yg jitu sekali pun kalau tak boleh dilaksanakan tak guna jugak. Kepada peminat2 bolasepak negara...berpijaklah dibumi yg nyata.

    ReplyDelete
  2. Saya melihat kita sekadar memenuhi jadual perlawanan sahaja. Piala AFF dah lebor kerana kebodohan juruleteh yang tiada strategi , penuh dengan blue eye boys. jangan jadikan penyokong tegar Malaysia bosan dan menyampah. FAM kena pilih antara Kaca dan permata. Coach cakap tak serupa pikin . Kenapa penguasa penjara dule boleh bawa Malaysi keolimpik, jadi FAM kena pikir-pikir.

    ReplyDelete
  3. Excellent pieces. Keep writing such kind of information
    on your site. Im really impressed by it.
    Hey there, You've performed an excellent job. I'll definitely digg it and in my opinion recommend to my friends.
    I am sure they'll be benefited from this site.
    Check out my weblog ... real cash

    ReplyDelete
  4. Good site you've got here.. It's hard to find
    high quality writing like yours nowadays. I seriously appreciate individuals like you!

    Take care!!
    Look into my homepage disposables

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3