bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

17 Dec 2012

Hadi Disaran Tarik-balik Amanat 1981 - Ada Berani ke?


Berkatalah benar walaupun kebenaran itu pahit. 

Hendaklah kalian tetap berkata benar sekalipun menghadapi bahaya. Sebab di dalam kata-kata yang benar terdapat keselamatan. (Hadis riwayat Ibnu Abi Ad-Dunya)

Dalam Islam jika seseorang itu mempunyai ilmu yang tinggi sehingga sampai ke tahap boleh berijtihaj, jika ijtihajnya benar dia mendapat 2 pahala dan sebaliknya jika itjhajnya salah dia akan mendapat satu pahala.

Walaupun bagaimanapun sebagai "Ulamak besar" TG Hj Hadi sepatutnya berani menarik balik fatwanya yang terlah berusia 31 tahun itu apalagi, beliau kini dilihat mengamalkan apa yang Umno amalkan dahulu sehingga beliau menjatuhkan fatwa sebagai membawa kepada murtad.

Bak kata Dr MAZA, jangan sampai pemimpin2 Pas yang "murtad" dek fatwa yang dikeluarkan oleh beliau (Hj Hadi) sendiri.

Berita penuh klik sini.

Jika TG Hj. Hadi berjiwa besar beliau sudah tentu menarik balik fatwa tersebut kerana masa telah membuktikan ianya tidak benar.

Sebaliknya jika beliau hanyalah "Ulamak Politik" ini pasti tidak akan dilakukan kerana takut kehilangan penyokong2 dan pengundi2...



No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3