bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 Oct 2017

Siapa Yang Tun M Halau Balik Ke Sulawesi, Najib Atau Muhyiddin???



Umum tahu Malaysia ataupun yang pernah dikenali sebagai Tanah Melayu dahulu adalah daripada alam Melayu....malah ada yang mengatakan ianya merangkumi daripada Indochina sampailah Lautan Pasifik di Hawai......Jika paras rupa di ambil-kira ianya mungkin ada benarnya.

Jestru penghijrahan kaum2 Melayu ini di dalam kawasan alam Melayu bukan lah sesuatu yang asing kerana orang Melayu juga dikenali sebagai bangsa pelayar..... Bahkan Panglima Hitam yang merupakan orang kanan Ferdinand Magellan (manusia pertama mengelilingi dunia) merupakan seorang berbangsa Melayu. Malah ada yang berpendapat memandangkan Ferdinand Magellan telah meninggal dunia sebelum melengkapkan pelayaran tersebut, gelaran manusia pertama mengelilingi dunia sewajarnya diberikan kepada Panglima Awang sumber klik sini.

Umum tahu DS Najib berketurunan bangsawan Bugis. bapa Muhyiddin Yassin  juga  berketurunan Bugis (klik sini), jestru apabila Tun M menyeru supaya "Lanun Bugis" dalam perhimpunan Kleptokrasi supaya balik ke Sulawesi, adakah beliau juga bermaksudkan Muhyiddin sekali???

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3