bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

  • Testimonial 7 naga - Salah satu rahsia dalam ilmu rawatan mahupun perubatan Islam berasaskan Kitab At-Tabib Wal Hikmah oleh Sheikh Abdul Hamid (Kedah) telah menghasilkan ramu...

8 Feb 2016

Kebanyakkan Pemimpin BN/UMNO Kedah X Sekolah Tinggi???


Semasa kecoh isu YAB Dato' Seri Mukhriz Mahathir hendak digantikan kerana hilang sokongan DUN Kedah terhadap beliau maka bertebaranlah  whatapps kat sebelah ni....

Kononnya wakil2 rakyaat Umno di Kedah berpendidikan rendah...Daripada 12 orang cuma 4 orang yang berpendidikan hingga ke universiti. Bakinya 8 orang cuma berkelulusan SRP/SPM.

Mungkin sasarannya adalah untuk menarik simpati masyarakat di luar Kedah.

Bahkan senarai nama yang diedarkan dilihat seperti senarai ADUN BN/UMNO Kedah 2008.

Mana tidaknya, Allahyarham Saad Man Mantan ADUN Jitra yang sudah sudah meninggal pada 2014 pun masih ada dalam senarai tersebut.....😭

Sumber klik sini.

Sedangkan senarai ADUN2 BN Kedah yang memenangi PRU 2013 seramai 21 seperti sengaja  "digelapkan" ???

Sebab....sengaja berniat jahat ??? Sengaja menyebar fitnah??? Mahu merosakkan reputasi BN melalui fitnah???

Senarai ADUN Kedah 2013 hingga kini boleh rujuk sini.


Berikut nama2 dan butiran akademik ADUN BN yang dihilangkan atau telah dipalsukan;

Chua Thiong Gee (MCA), latar belakang sebagai seorang peguam. Sumber klik sini.

Leong Yong Kong (MCA), Kelulusan doktor perubatam. Klik sini.

YB Dato Dr. Ku Rahman Ku Ismail yang dikatakan mempunyai kelulusan MBA sebenarnya berkelulusan PhD, klik sini.

Dia org kata Azmi Che Husein cuma ada sijil....Tetapi sebenar YB Dato' ni sebenarnya mempunyai Ijazah Perniagaan. Sumber klik sini.

"YB Puan Kama Noriah is a member of Kedah State Legislative Assembly represent Pedu seats. She holds a Degree from Open University, and a Diploma in Teaching from Maktab Perguruan Sultan Abdul Halim". Sumber klik sini.

Nor Saidi Nanyan ni bekas pegawai kanan kastam, X kan pegawai kanan kastam lulus SRP aje...Ya tak??? Sumber klik sini.

Ali yahya dahulunya pernah menjadi S/U  Politik MB Dato Mahadzir Abdul Hamid  pada tahun 2006 mempunyai kelulusan Ijazah Sains Sosial dari Universiti Sains Malaysia    sumber klik sini.

Dato' Ahmad Lebai Sudin lulusan Ijazah Kepujian Sociology dan Anthropology daripada Universiti Malaya sumber klik sini.

"Menurut laporan media perdana itu juga, Datuk Dr Ku Rahman mempunyai ijazah kedoktoran dari sebuah universiti di luar negara dikatakan layak memandangkan pengalamannya sebagai ‘orang lama’ dalam politik di Kedah.

Datuk Tajul Urus pula dilihat mampu meredakan kemarahan penyokong Mukhriz memandangkan beliau yang berkelulusan dari Universiti Sains Malaysia (USM) yang dilihat mampu meneruskan agenda Mukhriz untuk memajukan bidang pendidikan di Kedah.

Manakala Datuk Mohd. Rawi yang merupakan anak jati Langkawi pula, dianggap pemimpin paling dekat dengan rakyat Kedah khususnya dalam kalangan ulama dan pelajar institusi pondok susulan beliau berkelulusan dari Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

Apapun pada pandangan penulis, pihak pembangkang juga tidak sewajarnya merendah2kan mereka yang tidak berpendidikan tinggi kerana orang sebegini selalunya lebih lama berada dalam "akar umbi" parti dan lebih dekat dengan rakyaat.

Disampit itu juga tahap pendidikan akademik bukan lah segala2nya dalam politk....

Buat apa berpendidikan tinggi tetapi tidak dekat dengan hati rakyaat???

Apapun bagi penulis kelompok kepimpinan yang "synergy" kerana ianya dapat sama-sama bantu-membantu dan saling lengkap-melengkapi.

Sumber kli sini. 

3 comments:

  1. cai2 PAS Yg 'cerdik2' ijazah berkepol2 tu lah jd cacai DAPig,, tebas balak, rompak duit Memali, songlap wang peruntukan jalan kg, roboh madrasah bina shopping complex... hohoho... bg aku baik xde sijil apapn tkpa tp jd MANUSIA yg ada hati dan akal..yg baik.. kluada PHD tp jahat mcm Aziz Bari.. petah berdebat mcm Nuar tp satu habuk xde jasa utk Perlimen dia... apa ini?

    Rssulullah SAW ada Master Ijazah Phd formal ke utk jd Nabi pd umat? Kelayakn akademik ciptaan barat 7ni hny sbg alat penipu manusi.. xpyh nk cerita bngga dgn ijazah sana sini tp akhirnya bodoh jg jd balaci kafir.. balaci taukeh2 rumah urut..

    ReplyDelete
  2. If we allow Satan to make us worry about “what people would think or say” if we did something then not only are we enslaved by those people in a uniquely dangerous way but we will NEVER end up doing anything upright! This trap of Satan affects a very large number of people. When what is correct & upright needs to be done, NEVER bother about “people”. Why should we drop ourselves to their level when the Almighty has blessed us! Many of them wouldn’t bother about us when they want to do something!” (Mufti Ismail Menk, August 24, 2011)

    ReplyDelete
  3. betul atau tidak apa yang disenaraikan itu..????? itu je ....kalau betul, betul le ....kalau tak betul, tak betul le ....apasal merepek..????

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3