bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

24 Jan 2009

Ketika Cina dan India semakin kurang ajar - bangsa melayu semakin penakut




PAS Menang di Kuala Terengganu. DAP membantu memenangkan PAS. DAP bantu kemenangan PAS BUKAN kerana sukakan PAS tetapi kerana hendak kikiskan kekuasaan dan kekuatan Melayu didalam UMNO. Maka apabila PAS menang melayu PAS bersorak kegembiraan atas kemenangan PAS itu dan DAP juga bersorak kegembiraan tetapi atas kekalahan melayu dalam UMNO - kekalahan parti melayu yang menguasai pemerintahan kerajaan. Cekapnya bangsa lain mempermainkan melayu. Membiarkan melayu sendiri membunuh melayu. Inilah keadaan yang berlaku.

Dapatkah PAS memerintah negara dengan kemenangan Kuala Terengganu? Yang dapat dilihat adalah pembangkang lebih kuat, dan siapakah yang menguasai pembangkang? Niat bangsa lain untuk menjahanamkan bangsa melayu semakin ketara. Ketuanan melayu dipertikai, DEB dipersoal dan bahkan kedaulatan Raja-Raja melayu juga dipersendakan. Malangnya, begitu mudah bangsa melayu membiarkan ini semua berlaku. Hanya keran kepentingan parti dan kedudukan politik masing-masing mereka sanggup gadaikan hak dan maruah bangsa.

Saya menyeru kepada semua umat melayu supaya berubah dan bersatulah tanpa mengira fahaman politik sebelum kita kehilangan segalanya. Kita bukan rasis tetapi kita adalah nasionalis yang memperjuangkan martabat dan maruah bangsa dibumi milik kita sendiri. Kita bukan bangsa pendatang. Mereka (India dan Cina) adalah bangsa pendatang dan mereka patut hormati hak-hak kita sebagai pemilik negara ini. Kebelakangan ini tuntutan demi tuntutan dibuat oleh persatuan-persatuan yang mewakili bangsa cina dan india, dan mereka semakin bersikap kurang ajar kepada bangsa kita sema ada secara langsung atau tidak langsung. Malangnya kelihatan bangsa melayu jadi semakin penakut malah ada sebilangan pemimpin-pemimpin melayu bersama mereka menjadi pejuang kepada bangsa asing. Bangsa melayu, berhentilah jadi penakut!


Sila baca disini:








5 comments:

  1. betuikah....kalau nak lihat yang bersalah, kamu hanya perlu melihat ke dalam cermin

    ReplyDelete
  2. melayu jadi palestin iaitu hamas dan fatah...tak bersatu.bila rakyat mati, derita terbunuh,,, pemimpin hamas dan fatah di mana? bila habis srrangan israel baru mereka menyalak semula///

    otai fikir inilah melayu yang dah jadi kayu. yang berkuasa tak bimbing dan yang membangkang tetap degil dan rela bunuh bangsa sendiri

    ReplyDelete
  3. Auuum !

    Bagaimana mahu bersatu Pak, sedangkan di belakang Fatah itu ada israil Pak

    ReplyDelete
  4. Orang seolah2 belum sedar apa yg sedang blaku, mengapa ianya berlaku dan bagaimana ianya boleh berlaku. Semuanya atas kesilapan org kita sndiri. Yg bkuasa tak tolong bangsa, malah cuba saling 'membunuh' sesama sendiri.

    ReplyDelete
  5. org melayu kena sedar..
    bangkit dari tidur..
    jgn kita alpa lg...
    bangkit demi maruah bangsa kita...
    jgn hanya berpegang pada kata2 Hang tuah,xkn melayu hilang di dunia saja tanpa berusaha...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3