bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

21 May 2013

Tiga Anak Felda Takluk Puncak Gunung Everest!!!


Foto: Hiasan Daripada Fail (Ikhsan daripada Yahoo)
 
LUKLA: Pendaki Everest FELDA 2013, Mohd Nasuha Shamsuddin 21, berjaya menawan Gunung Everest pada ketinggian 8,848 meter dari paras laut tepat jam 8.31 pagi ini (waktu Malaysia 2.50 pagi) di sini.

Mohd Nasuha adalah pendaki termuda Malaysia pertama sampai kepuncak tertinggi di dunia itu, diikuti Mohamad Asyraf Mohd Halim, 25, pada jam 8.48 pagi (waktu Malaysia 3 pagi).      
Pendaki berikutnya ialah Muhammad Hafizuddin pula menjadi pendaki ketiga sampai ke puncak gunung terbabit pada jam 9.11 pagi waktu tempatan (waktu Malaysia 3.25 pagi)      
Nasuha dari FELDA Tersang 3, Raub, Pahang manakala Mohamad Asyraf dari FELDA Lok Heng Timur, Kota Tinggi dan Muhammad Hafizuddin dari FELDA Chini Timur 1, Pahang.
 
 
Komen Isac;
 
Tahniah!!!

2 comments:

  1. Tahniah Malaysia Boleh, Melayu Boleh, Felda boleh.

    ReplyDelete
  2. Apa pun mohon maaf dahulu jika nukilan ini menyinggung mana-mana pihak. Pada amalan biasa jika seseorang pengembara mencapai misinya akan merakam kejayaan dengan sebanyak mungkin. Sebab masa sekolah dulu saya mendaki gunung tahan , cikgu saya Mr. J.G.R. Briggs mengambil gambar dipuncak di penanda kemuncak gunung tahan. Ia menjadi ingatan sehingga ke akhir hayat. Oleh sebab itu kejayaan mendaki gunung everest menjadi idaman setiap pendaki didunia ini. Oleh sebab itu adalah lebih baik jika kejayaan itu dapat dikongsi dengan menyediakan BUKTI bergambar. Ia itu gambar dipuncak everest. Saya yakin dan pasti semua pendaki membawa kamera. Mengambil contoh Sir Edmund Hillary, dia mengambil GAMBAR berlatar belakangkan awan dibawah dari puncak, yang membawa maksud ia berada lebih tinggi dari awan. Adalah lebih baik jika para pendaki jangan hantar gambar berlatar belakang gunung sebagaimana yang ditunjukkan. Saya bukan bersikap prejudis dan mempertikai kejayaan seseorang tapi saya bersikap realistik sebagai seoarang pendaki Otai. Tahniah,semuga kejayaan para pendaki menjadi inspirasi kepada semua rakyat malaysia. Satu kejayaan untuk anak tersang.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3