bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

30 May 2013

Anugerah Kepada Anggota2 Polis Yang Cemerlang Wajar Ditambah!!!

Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur SAC Datuk Amar Singh Ishar Singh menyampaikan Surat Perhargaaan Khas Ops Aman kepada Konstabel Muhalim Osop yang sabar menghadapi caci hamun sekumpulan peserta perhimpunan bagi membantah penahanan aktivis mahasiswa pembangkang di depan Balai Polis Jinjang Khamis lepas.



Muhalim, 22, dari Sabah yang bertugas di balai itu pada malam kejadian, melayani karenah peserta pehimpunan dan mendengar kata-kata kesat mereka kepadanya tanpa mengambil sebarang tindakan agresif.

Perhimpunan itu bertujuan mendesak pihak berkuasa membebaskan Adam Adli Abdul Halim yang ditahan mengikut Seksyen 124 Kanun Keseksaan dan Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948.



Sumber klik sini.


Komen Isac;

Hanya mereka yang suka melanggar undang2 sahaja yang takut dan memusuhi pihak polis.

Kes2 yang melibatkan salah-laku di kalangan anggota polis adalah kes2 terpencil, jestru  buat PR, "janganlah marahkan nyamuk kelambu hendak dibakar".

Penulis tidak melarang teguran untuk penambah-baikan, tetapi bukan menyerang Institusi Kepolisian. Kerana jika ianya tidak dicegah siapa yang akan menjaga keselamatan negara. Tambahan pula kerana majoriti anggota2 polis adalah Melayu, menyerang institusi ini akan mungkin boleh menyebabkan ketegangan kaum.

Walaupun polis perlu bertindak secara profesional tetepi jika sentiasa "diserang"  suatu masa ia pasti meletup.

Selain anugerah kepada anggota2 polis yang bersedikasi dan beroperasi dengan baik, penerangan, sessi dialog kepada masyarakat dan rencana2 dan lain2 perlu dilakukan agar masyarakat tidak terikut2 menyerang institusi ini sebagaimana PR cuba meracuni fikiran rakyaat Malaysia.

Sebagai contoh pengorbanan, perit-jerih, kepahitan, nyawa dihujung tanduk dll oleh anggota   polis dan tentera sewaktu membenteras Pencerobohan Pengganas Kiran di Sabah perlu didedahkan kepada masyarakat Malaysia secara sistematik dan berterusan agar rakyaat lebih menghargai dan memberikan kerja-sama kepada institusi polis dan tentera.

3 comments:

  1. kalau aku jadi polis tu dah berbekas kepala minah keling ni kena headshot satu

    ReplyDelete
  2. skali skala lu pergi la ke balai polis bro....

    cu tengok kaum mana yg palaing ramai buat repott..

    kaun cha ya nun aliff.....

    tapi bangsa keparat ni la yg paling banyak kata polis zalim dsbnya..

    ReplyDelete
  3. ini gambar betina siak mana ni?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3