bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

17 May 2013

Gemparr!!! Lagi Bukti Melayu Digelar "Pengundi Hantu" Oleh Keturunan Pendatang???

Beliau yang dimaksudkan ialah Raja Mohd Nazrul Azwqan Raja Zaini, 27 tahun yang bekerja dengan Indah Water Konsortium  atau IWK di Ipoh.
 
Kejadian yang tidak diduga bermula apabila beliau seperti jutaan rakyat Malaysia yang lain keluar mengundi pada 5 Mei lalu bagi memilih sebuah kerajaan.
 
Menurut Raja Mohd Nazrul semasa dia bersama abangnya Raja Mohd Zairul Azhar Raja Zaini  membuang undi di Sekolah Menengah Raja Chulan Ampang, Ipoh pada jam 11 pagi pada 5 Mei lalu dan ketika sedang beratur, dua lelaki Cina, seorang memakai baju merah dan putih  dengan tag tertulis Agen menghampirinya sambil meminta kad pengenalan tetapi beliau tidak melayan permintaan mereka.
 
"Ketika menghampiri pintu giliran, tiba-tiba lelaki Cina yang memakai baju putih menarik baju saya dan saya berjaya menepisnya.
 
"Apabila kami tidak melayan mereka, kedua lelaki berkenaan bersama jurugambar telah merakamkan gambar kami,’’ katanya.
 
Sumber klik sini.
 
 
Komen Isac;
 
Bukan maksud penulis untuk mencetuskan ketegangan kaum...
 
Tetapi sekiranya mereka yang tidak bertanggung-jawab ini meneruskan provokasi mereka ianya pasti tidak akan dapat dielakkan.
 
Janganlah sikap sebilangan kecil ini dituruti dan dan dicontohi oleh rakyaat Malaysia.
 
Bukan semua kaum Cina/keturunan Tionghua yang berperangai sebegitu.
 
Walaupun ianya ironi dilabel sebagai "pengundi hantu" oleh keturunan kaum pendatang, tetapi dalam kes di atas anggota2 parti Gerakkan yang juga daripada keturunan pendatang telah membela mangsa.
 
Ini cukup membuktikan kepada kita bahawa bukan semua, keturunan pendatang yang ibarat "kaduk naik junjung" ramai daripada mereka yang merupakan warga negara yang baik.
 
Pastinya provokasi dan hasutan DAP dan PKR adalah di antara sebab mengapa sebahagian daripada mereka bertindak melampau.

1 comment:

  1. pakatan ni sengaja mengadakan cerita untuk menghalalkan demo mereka. dah byk kali mereka tipu dan kantoi, namun masih ada org yg percaya.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3