bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 May 2013

Pengundi2 Hantu!!! Bagaimana Jika Berlaku Rusuhan, Tetapi Akhirnya Terbukti Dakwaan Palsu???

Itulah yang selalunya berlaku apabila melibatkan DAP dan Anwar Ibrahim...

Kasi havoc satu negara kononnya... macam tu dan mcm ni, untuk menaikkan kemarahan penyokong2 tegar mereka dan rakyaat atas pagar... akhirnya bila dah lama sedikit... Kebenaran terbongkar...
Nasib baik negara tidak huru-hara dan kacau-bilau... Jika tidak...Yang "untung" tetap mereka...Bila dah hujung2 ni keluar kebenaran sebegini, benda dah sejuk... Rakyaat yang tadinya marah pun dah tak tengok... Sewajarnya mereka ini dipenjarakan sahaja kerana cuba menghuru-harakan negara atas kepentingan peribadi.
Sebab itulah mereka ini walaupun telah tertipu dek mainan politik bobrok Anwar dan DAP berkali2.... Tetapi mereka tetap rela ditipu tanpa jemu...

Jika mereka in kaum Tionghua penulis boleh fahami sebab pastinya DAP memang dipandang tinggi oleh kaum Tionghua yang kononnya pejuang hak mereka.

Yang sedihnya "Educated Malay" dan "Young Educated Malay" pun "bodoh" kerana rela diri mereka ditipu hidup2 kononnya atas dasar "good governance", liberalisasi, equality, transparency, no to nepotism, tolak kroni dll. Sedangkan Anwar dan DAP lah yang sebenarnya pengamal2 politik bobrok yang hanya berlindung disebalik tuduhan2 mereka terhadap BN/Umno tetapi hakikatnya mereka lebih hanyir dan busuk.

Sumber klik sini.

2 comments:

  1. Sebenarnya nak marahkan budak 2 ni pun tak buleh jugak,Kalo diperinci -rinci,pernahkah diadakan secara konsisten penerangan tata susila kenegaraan untuk pemahaman anak2 muda????Pernahkah orang2 lama yg banyak maklumat dan pengalaman mengembleng usaha kearah itu???Rasanya tak banyak bukan.Yg berkuasa pula mengambil sikap ambil mudah dan hanya mengharapkan pihak sekolah memberi penerangan.Kelompongan maklumat inilah yg diambil kesempatan oleh guru guru yg berkepentingan pula.Sebenarnya kita sudah terlalu leka.......harap 2 yg berkenaan cepat2 sedar.

    ReplyDelete
  2. Saya sarankan mereka yang telah dinafikan hak mengundi oleh penyangak pakatan rakyat semasa hari pengundian 5 mei lalu mengambil tindakan undang-undang terhadap pakatan rakyat.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3