bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

22 May 2013

Blogger Pro Kerajaan Kurang Tersusun Gagal Mengimbangi Propaganda Berterusan Pakatan???


Betulah kata Tun Mahathir...Yang selalunya  dikaitkan dengan "Pakatan" adalah gerakan2 subersif dan jahat.
 
Apapun gerakan mereka amat tersusun...
 
Propaganda mereka berterusan...
 
Kekadang tak terjangkau oleh akal..
 
Lagu "Sabah Hilang".
 
Pencerobohan Pengganas Kiram.
 
Propaganda sebelum PRU 13, menuduh SPR bakal menipu.... Bakal memenangkan BN....
 
Tanam bendera warna-warni...
 
Pada hari PRU dan 1-2 hari Pasca PRU pun dah keluar di blog2, FB dan Twiter bermacam2 shot video dan foto2 kononnya ramai Bangla ditangkap kerana mengundi dalam PRU 13...
 
Rakaman video dan foto2 kononnya berlaku "blackout" semasa pengiraan undi...
 
Ramai yang kononnya mengundi lebih sekali...
 
Diikuti dengan rapat2 umum "Blackout 505" di segenap pelusuk negara, seruan merusuh di jalanan dan berbagai2 lagi...
 
Propaganda mereka sememangnya tersusun...dengan "Red Bean Army", bloggers dan cyber troopers dll..
 
Mungkin mereka sememangnya mendapat nasihat dan tunjuk-ajar daripada CIA/Mossad, sebab itulah tindakan mereka memang selalunya satu langkah di hadapan.
 
Dalam PRU 12 dahulu mereka menggunakan pendekatan fitnah dan menyerang peribadi pemimpin2 BN. Ketika itu Umno/BN tidak mempunyai cyber troopers... Semua fitnah yang ditabur sama ada tidak berbalas ataupun dijawab... Akibatnya rakyaat yang telah diracuni pemikiran mereka bahawa media arus perdana tidak boleh dipercayai, menelan bulat2 fitnah2 yang dihamburkan.
 
Dalam PRU 13 pula, cyber troopers pro BN/Umno pula dilihat sibuk mendedahkan cerita2 perilaku seks pemimpin2 Pakatan Rakyaat malangnya rakyaat telah muak dengan cerita2 sebegini.
 
Pakatan Rakyaat pula telah mengubah strategi mereka dan mensasarkan untuk menyerang SPR dan BN/Umno yang kononnya "menipu dalam PRU". Walaupun kerajaan2 negeri pimpinan PR tidak membawa banyak perubahan berbanding semasa di bawah pemerintahan BN, gerak-kerja dan propaganda mereka yang berterusan bukan setakat berjaya menyakinkan ramai Rakyaat Malaysia malah BN hampir2 boleh ditumbangkan jika tidak melalui PRU 13,  oleh rusuhan2 di jalanraya dan "Blackout 505" ala "Arab Spring".
 
Walaupun Blogger dan "Cyber Troopers" yang pro dan simpati kepada Umno/BN telah bertungkus-lumus cuba untuk mengimbangi propaganda mereka, penulis merasakan peranan kita tidak begitu berkesan dan sesuatu perlu dilakukan agar kita sekurang2nya dapat berada satu atau dua langkah di hadapan dan bukan sebaliknya.

"Cyber Troppers" pro dan simpati Umno/BN seperti tiada hala-tuju dan strategi. Tiada pimpinan tiada ketua...

Kumpulan "Blogger Pembela Negara" yang dahulunya ditubuhkan atas intiatif untuk menggabungkan para blogger dan pejuang2 maya pula telah lama berkubur tanpa nisan.

Beberapa seminar dan perjumpaan yang penulis sendiri hadiri anjuran beberapa NGO pro kerajaan dan malah ketika bertemu dengan Dato' Ahmad Maslan sendiri, kami dinasihati agar menulis sesuatu yang benar sahaja kerana akan dipertanggung-jawabkan di dunia apa lagi di akhirat...

Memang bagus... "It's very noble". Tetapi ketika mendepani serangan2 daripada luar dan dalam oleh pejuang2 maya  yang menggunakan pendekatan "matlamat menghalalkan cara", pejuang2 maya pro dan simpati BN memerlukan kepimpinan dan strategi yang ampuh untuk meneruskan perjuangan.





 
 
 
 
 
 

7 comments:

  1. Laa... Baru sedar ke?

    ReplyDelete
  2. Blogger blogger UMNO are volunteers and they do it for free.
    But Red Bean Army and Aljuburi's Cybertroppers are being PAID.

    Is about time UMNO pay Cybertroppers to counter their propaganda.

    ReplyDelete
  3. Perkara ini memang perlu dihighlight, kerana ini 'senjata' peperangan masa kini dan akan datang. Persis bidang 'ketenteraan'.

    ReplyDelete
  4. Blogger dan cybertroopers "Pakatan Rakyat" spin dan fitnah dan tipu, tanpa batasan, TANPA RASA DOSA DAN Tanpa PERASAAN-TAKUT-TUHAN-DAN-PADA-DI-KUBUR, walhal dalam BN, bloggers yang proBN atau pun BN-friendly, tiada sifat jahat, seperti mana jahatnya niat PR.

    Bukan mentaliti atau budaya BN/UMNP/MCA/MIC untuk 'attack' orang melalui pembohongan.

    Itulah "kelemahan" BN.

    BN terlalu gentleman, ia tiada sifat "ruthlessness" seperti yang diajar oleh trainer-trainer Yahudi yang melatih PKR selama ini.

    HOW DOES WASHINGTON/NED/JEWS' HIDDEN HANDS STIR UP VIOLENCE without themselves being there?

    READ HERE:
    http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/08/foreign-agencies-orchestrate-events.html

    ReplyDelete
  5. UMNO tak menekankan kearah ni.. UMNO/BN juga dilihat selalu mengabaikan blogger & cybertropper BN.. mereka yg tidak dibiayai ini kadang kala mencetuskan fenomena utuk mendapatkan perkhidmatan menggunakan Internet..

    UMNO/BN lebih rela menghabiskan duit pada program2 bodoh & basi yang dilihat kurang memberi impak yg begitu berkesan sama sekali.

    Mereka juga mengabaikan individu tersebut.. BN tak pernah nak kisah dgn orng yg tolong depa.. sebab itulah kerusi BN makin sikit.

    Aku sendiri pon dah jadi malas nak menulis blog aku di darah satrai & malas nak post apa2 isu lagi dah sebab aku sendiri pon langsung x dpt mana2 bantuan..

    itulah BN. masih juga tak berubah. aku rase malas nak tolong apa2 BN kali ni.

    ReplyDelete
  6. Ramai penyokokng BN ni pendiam, sebenarnya malas nak bertelagah dgn penyokong PR haramjadah ni.
    dalam facebook sapa yang nampak pro BN je kene gelar machai, siap anak beranak sedara mara kene maki. hahaha tak ada sapa nak defend. BN kene do something segera.

    ReplyDelete
  7. Buatlah apa pun - blogger proBN tak kan dapat nak lawan Red Bean Army kerana 95% kaum Cina sudah mempercayai mereka. Buatlah general election 10 x lagi pun DAP akan tetap memerintah Pulau Pinang dan Selangor dan besar kemungkinan beberapa negeri lain yang dikusai oleh kaum Cina. Berikan emas setinggi gunung sekali pun pada kaum Cina (ambil tetap dia ambil) jangan di impikan undi mereka. Jika Najib terus melakukan kesilapan dengan tunduk kepada permintaan kaum Cina maka Najib pun akan jadi nasi bungkus tak lama lagi. Cukup lah Najib diperbodohkan oleh Dong Zong dan NGO NGO pro Cina and let us wait and see whether Najib will bow down to Chinese again (and most probably he will especially with KJ in his new cabinet)

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3