bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 May 2013

Pulau Pinang Yang Lebih Selamat Di Kacamata Lim Guan Eng???


PASANGAN suami isteri, Soh Chew Tong, 44, (kanan) dan isteri, Chin Chui Ling, 42, (kiri) dibawa oleh anggota polis keluar dari Mahkamah Tinggi Pulau Pinang, hari ini selepas dijatuhkan hukuman penjara 24 tahun kerana didapati cuai hingga menyebabkan pembantu rumah warga Kemboja maut akibat kebuluran, April tahun lalu. - Foto Asman Ibrahim



GEORGETOWN: Mahkamah Tinggi Pulau Pinang, di sini, sebentar tadi menjatuhkan hukuman penjara selama 24 tahun terhadap sepasang suami isteri selepas didapati cuai hingga menyebabkan pembantu rumah warga Kemboja maut akibat kebuluran, April tahun lalu. 

Soh Chew Tong, 44, dan isterinya, Chin Chui Ling, 42, didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah premis menjual barangan logam di Taman Asas Murni, Jalan Bukit Minyak, antara 1 Januari hingga 1 April tahun lalu dan didakwa mengikut Seksyen 304A Kanun Keseksaan. 



Hukuman dijatuhkan Hakim Datuk Zamani Abdul Rahim selepas mendengar rayuan peguam, Naizatul Zamrina Karizaman yang mewakili kedua-dua tertuduh dan hujah oleh Timbalan Pendakwa Raya, Tan Guat Cheng.


Komen Isac;

Sedikit masa dahulu, Guan Eng mencerca Johor yang kononnya tidak selamat berbanding PP.


3 comments:

  1. KEJAM dan ZALIM, belum ada rakyat yang kebulur di Malaysia ni tapi pembantu dia mati tak makan..buat MALU je..

    ReplyDelete
  2. Cina mmg bangsa penindas dan suak tunjuk kuasa bla berkuasa. Cuna tgk cerita2 Polis Hong Kong. Sama juga resam mereka di Malaysia.. muka je NERD tp hati JAHAT.. zalim pd org yg mereka kuasai. sbb itu ke dera pembantu rumah yg ganas2 majoriti melibatkan Cina2.. kaya ke miskin sama aje..

    So watch out lah bg penjilat2 DAP, skrg baik lah..tnggu sikit masa lg..

    ReplyDelete
  3. MMG betul..minta maaf Cina2 baik..Banyak kes2 siksa orang hidup2 sampai mati dilakukan oleh majikan Cina..kes Melayu & India amat kecil & hampir tiada.

    Ini menyebabikan LGE & LKS dibenci Malayu kerana mereka akan menyiksa masyarakat selain Cina.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3