bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

9 May 2013

Pengundi2 Madani X Kisah Jika Pemimpin2 Yang Mereka Pilih Penzina dan Peliwat???

Berikut adalah satu komen yang dihadirkan di blog penulis apabila penulis mengulas satu tajuk, "Salah Satu Sebab Kekalahan BN di Kawasan Bandar Adalah Kerana Muak Dengan Pendedahan Video2 Seks???" Ianya agak menarik untuk diketengahkan 

Komen yang terpilih adalah seperti berikut, 

"Orang-orang bandar malu dengan anak-anak sebab kisah video sek pemimpin pembangkang yang didedahkan oleh blog-blog pro UMNO. malu nak terangkan pada anak-anak tapi tak malu pada anak-anak sebab memilih penzina dan peliwat sebagai pemimpin. satu hari nanti anak yang kecil itu akan dewasa dan faham apa yang terjadi. dan mungkin orang-orang bandar ini tak malu andai kata di masa tua nanti apabila ditanya oleh anak-anak yang telah dewasa itu kenapa mereka memilih penzina dan peliwat ini sebagai pemimpin?. soalan manakah yang susah dijawab?"


Soalan penulis, jika DS Najib boleh dikaitkan dengan Ziana Zain dan Mendiang Alantunya tanpa bukti empat saksi sebagaimana tuntutan hudud dan penyokong2 dan pengundi2 PR percaya...

Mengapa pula apabila dihadirkan beberapa bukti video seks yang sesetengahnya dilihat begitu jelas gambarnya, penyokong2 dan pengundi2 pro PR boleh pulak menolaknya mentah2 ???

Tidakkan nanti jika "pekung2" ini terbukti kebenarannya, pengundi2 akan merasakan lebih sukar untuk menerangkan kepada anak2 mereka mengapa mereka telah memilih "pelakon2 video seks" sebagai pemimpin sekiranya  ibu  bapa mereka benar2 perjuangkan Islam?

Walaupun hukum belum kita praktikkan tidak bolehkan kes2 sebegini didakwa dibawah hukum Takzir???

3 comments:

  1. assalamualaikum bro...

    video itu besi.... bukan 4 saksi... muhahahha

    abistu... baju itu kain lah.. takleh jadi bukti... ( kisah bukti baju carik depan atau belakang untuk tentukan Nabi Yusof alaisalam berkata benar atau tidak... baju itu bukti... so video macamana... just besi.. ceteknya akal mereka... rujuk ceramah ustaz rujhan..putrajaya )...

    lainkali... kita bagi hujah (bukti) baju pulok... bukan hujah 4 org saksi...hujah 4 saksi adil itu hanya untuk sabit bagi hukuman rotan atau rejam... kita ada takzir... 6 kali sebatan.. 3 tahun penjara... RM5000 denda.. so.. sapa yg perlu laporkan kes ini untuk dibuat pendakwaan...

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya dikalangan pencacai2 PR ni bukan faham pun fasal hudud,qisas & takzir. Takzir ni dah diguna pakai pun di mahkamah syariah dimana hukuman dijatuhkan berasaskan pembuktian iaitu "qarinah". Dalam kes china doll dan kes mustapha ali tu sebenarnya kalau nak cari kebenaran, anwar & mustapha tlg buat police report, in sha allah kita boleh lihat apa tindakan pihak yg berwajib. Sumpah laknat utk membersihkan nama pun takut nak buat, berlindung dgn alasan ulamak2 nasihat tak yah sumpah termasuk nik aziz & hj hadi. Di dunia boleh lepaslah ko politikkan hukum hakam, nanti di depan Allah mcm mana?

    ReplyDelete
  3. Melayu Kedah Perlis Tgganu Perak dan Negeri Sembilan dulu tak sokong kini sudah kembali pada perjuangan BN /UMNO cuma Melayu Budu Kelantan yang tak sedar diri hamba cina DAP...ini lah hasil tarbiah tok guru pluralisme nik aziz dan anwar ibrahim...pada melayu budu layak berkerja sektor swasta company cina bukan sektor kerajaan...ini FAKTA MELAYU BUDU...diberi peluang ke sektor kjaan,nak biasiswa kjaan bagi..habis budu sepah dibuang dan bagaikan beri budu dibalas tuba....budu(h)oh budu....20 tahun habis tarbiah PAS tok guru...jadi hamba cina DAP... pada ketua jabatan di sektor kerajaan fikir-fikir kan ragam melayu budu ni..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3