bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

1 Nov 2014

Elizabeth Evatt Percaya Anwar Bersalah???

Elizabeth Evatt is Australia’s first woman Federal Court judge and the 81-year-old legal eagle is in Malaysia to observe Anwar Ibrahim’s sodomy appeal.

However, she is puzzled as to why the sodomy law seems to be mainly applied on the opposition leader.

Speaking to reporters at the Palace of Justice in Putrajaya, Evatt, who is representing the International Commission of Jurists, said she noticed that not many people are charged with sodomy in Malaysia and most of the cases involved Anwar.

Sumber klik sini.


Komen Isac;

Nampak sangat walaupun Elizabeth Evatt ni seorang yang dihormati oleh institusi perundangan Australia....Nampaknya beliau langsung tidak tahu-menahu pasal perundangan, adat-resam, sesitiviti, sejarah perundangan dan kes2 yang dibicarakan.

Jika beliau peka dan menghormati undang2 negara, beliau pasti tidak akan membuat kenyataan terbuka yang menggelar undang2 liwat sebagai satu undang2 yang lapuk...

Tambahan pula apa motif beliau untuk mengatakan perkara tersebut??? Adakah beliau percaya Anwar bersalah???

For Mdm. Evatt, "This is a Muslim country and for your information sodomy is not only prohibited in the Syariah law but as well as the civil law. That is one of the reason why sodomy cases are quite rare here. But if you really make your research and not just listen to what D.S. Anwar had told you, the sodomise cases in this country had increases tremendously since last decade. Among the reason it may contributed by Anwar trial  in 1998, liberation movement to support LGBT by some NGOs and porno influence via internet. Despite sodomise cases that involved young boy, in most rape cases the victim are not only rape but also being sodomised". 

Therefore my conclusion, is either Mdm. Evatt is not doing her homework or someone had giving her the script.

6 comments:

  1. Dear Elizabeth Evatt, do you know that in this case, saiful has made a report against anwar, and since there is a report, investigation and trial has to be done, to be fair to both, trial is on, and it has been dragged for too long, why not asked question why dragging this case too long, why not anwar take oath in court and defend himself(anwar) in the court
    If you believe in law and order, then you should respect the law of the country. Your country may not have such law, but it is here in Malaysia..are saying it is ok to sodomise anyone, and the victim not being protected by any law..are you still living in jungle where law of the jungle applied..whoever have the upper hand can do anything...ask your self which way you want..

    ReplyDelete
  2. I think as a learned person who practise law, and authourity in judicial matters, very sad to say madam does not have,read, and a very simple words does not do her homework before commenting , and as learned judges, she at least respect and find out how our system work. Go Home and be the judge of your country.

    ReplyDelete
  3. bekas hakim, peguam icj atau permerhati barat...

    Hulurkan lah salam perdamaian terlebih dahulu, berilah mereka layanan yang terbaik, kelas pertama malahan berilah layanan VIP kepada mereka ,

    kerana berdepan musuh bukan bermakna api mesti berlawan dengan api juga, sebaliknya api berlawan dengan air untuk memadamkan kemarahan.

    Kenapa tidak kita lakukan seperti mana layanan Nabi Rasullullah terhadap golongan kafir dan mungkar? selepas mereka enggan berdamai, mengajak pergaduhan barulah kita menggunakan kekerasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mungkin Anon 10:51 wajar belajar mengenai sejarah Islam dan fiqh siyasah Islam seperti yang nabi pernah lakukan terhadap puak kafir. Janganlah ikut kefahaman orang yang cetek ilmu yang mengatakan setiap kali nabi berurusan dengan kafir adalah lembut dan bertolak ansur. Itu sangat silap dan tidak diajar oleh nabi. Yang nabi berlembut adalah hanya kepada orang kafir yang mahu berdamai tetapi tidak faham cara Islam dan situasi pada masa tersebut Islam yang berkuasa dan berada dalam keadaan kuat.
      al-Mumtahanah ayat 1
      ¨Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil musuhKu dan musuh kamu menjadi teman rapat, dengan cara kamu sampaikan kepada mereka (berita-berita rahsia orang-orang mukmin) dengan sebab hubungan baik dan kasih mesra yang ada di antara kamu dengan mereka, sedang mereka telah kufur ingkar terhadap kebenaran (Islam) yang sampai kepada kamu; mereka pula telah mengeluarkan Rasulullah (s.a.w) dan juga mengeluarkan kamu (dari Tanah Suci Makkah) disebabkan kamu beriman kepada Allah Tuhan kamu. (Janganlah kamu berbuat demikian) jika betul kamu keluar untuk berjihad pada jalanKu dan untuk mencari keredaanKu. (Tidak ada sebarang faedahnya) kamu mengadakan hubungan kasih mesra dengan mereka secara rahsia, sedang Aku amat mengetahui akan apa yang kamu rahsiakan dan apa yang kamu zahirkan. Dan (ingatlah), sesiapa di antara kamu yang melakukan perkara yang demikian, maka sesungguhnya telah sesatlah ia dari jalan yang betul.
      Banyak lagi ayat Al Quran melarang berlembut dan berbaik dengan orang kafir yang memang niat mereka mahu menghina hukum Islam dan budaya Islam.

      Delete
  4. Orang kita kalau jumpa Mat Saleh punyalah respek..siap panggil Tuan lagi ..maklumlah mereka pernah jadi Tuan kita .. tapi tanpa kita sedarai bahawa golongan ini sebenarnya tak cerdik mana pun seperti yang dituinjukkan oleh Mdm Elizabeth Evatt ni .. dia merasakan dia masih Tuan kita lalu buat sesuka hati dia bila masuk negara kita .. Elizabeth mungkin tak tau ..Nuar dah lantik Beribu Hakim di Malaysia untuk bantu dia..Hakim Rakyat... ku sangka cerdik rupanya bodoh juga mat saleh ni ...

    ReplyDelete
  5. Down under wear 'Anwarinas' taught.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3