bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

9 May 2013

Hasil Keputusan PRU 13 - Pembelaan Wajar Lebih Diberikan Kepada Kaum Melayu, India, Sabah dan Sarawak???



Lebih baik diberikan TUMPUAN kepada ORANG MELAYU, INDIA dan BUMIPUTERA di SABAH dan SARAWAK. Kelompok ini yang sebenarnya TAHU MENGHARGAI jasa dan pengorbanan yang telah dilakukan Barisan Nasional sepanjang mentadbir negara.


Biarkan KAUM KIASU ini meneruskan agenda POLITIK EKSTRIM dan PERKAUMAN bersama DAP dan pembangkang. Mereka ini LAYAK bergaul dan bercampur dengan golongan EKSTRIM dalam pembangkang. 



Walaupun mungkin perkara ini akan dilabel sebagai  anti establishment tetapi jika ianya dilihat dari perspektif yang berbeza, memang Umno/BN sewajarnya menjaga kepentingan dan hati2 pengundi2 yang masih meletakkan mereka di Putrajaya untuk tempoh 5 tahun lagi.



Jika ini gagal dilakukan percayalah ..."pengundi2 setia" ini mungkin akan beralih arah dalam PRU 14 nanti!!!


Petikan dari sini.

10 comments:

  1. Jangan jadi KERA DIHUTAN DISUSUKAN ANAK YANG DIKENDONG MATI KEBULURUN.

    ReplyDelete
  2. India pun berpada2lah,sokongan diorang masih boleh dipertikaikan.Yang penting najib jaga Melayu dan bumiputera sabah sarawak.Hapuskan sekolah2 perkauman cina dan tamil kilang chauvinisme dan racisme!

    ReplyDelete
  3. Setuju dengan artikal di atas. Kegagalan BN memberi tumpuan kepada Sabah dan Sarawak pasti akn dijadikn isu oleh pembangkang dlm PRU14 nanti. Suara hati rakyat Sabah dan Sarawak mestilah didengar dan ditangani dengan bijaksana.

    ReplyDelete
  4. Jika ini gagal dilakukan percayalah ..."pengundi2 setia" ini mungkin akan beralih arah dalam PRU 14 nanti!!!
    --------------------------------------------------
    Memang benar .... la ni nasib baik tiada parti yang berjuang serupa Bn. Kalau ada undi aku dah swing kat situ.

    ReplyDelete
  5. Layanan yg keras thdp kaum yg berlagak sombong. ABC!

    ReplyDelete
  6. kami bumiputera semananjung sangat bersetuju malaysia timur diberi hak yang lebih sebagai mp. dan peruntukan pembangunan untuk penduduk kampung di sabah dan serawak. tanya meraka apa mereka mahu. dan berikan apa yang dikehendaki. seperti kita melayan anak tunggal.

    ReplyDelete
  7. SEMUA CAWANGAN DAN BAHAGIAN UMNO/BN SELURUH NEGARA WAJIB ADAKAN AKTIVITI PENDAFTARAN PENGUNDI BARU DENGAN AKTIF SELAMA 5 TAHUN NI..

    DAN PASTIKAN PENGUNDI BARU INI DIAJAR BAHAWA UNDI MEREKA AMAT PENTING UNTUK MENJAHANAMKAN AGENDA KOMUNIS SEPET MENGUASAI NEGARA MELALUI AGENDA PERKAUMAN DAN RUSUHAN JALANAN !!!

    gen2felda

    ReplyDelete
  8. Barisan Nasional (BN) menang 133 kerusi dan berjaya membentuk Kerajaan dengan majoriti mudah. BN Sarawak menjadi tumpuan kerana berperanan menjadi FIXED DEPOSIT kepada BN pusat dengan memenangi 25 kerusi. Adakah pujian FIXED DEPOSIT sahaja layak diberi kepada Sarawak? Jika sekiranya 25 kerusi sumbangan BN Sarawak ditarik keluar (133-25=108) bermakna BN akan hilang kuasa sebagai pemerintah? Apa yang rakyat Sarawak hendak ialah penghargaan lebih konkrit dari pujian "FIXED DEPOSIT" .... iaitu bagilah peluang rakyat Sarawak duduk di atas kerusi TPM 2, sebagai ganjaran kepada rakyat Sarawak yang mempertahankan maruah BN ..... Saya percaya orang Malaya TIDAK akan setuju atas cadangan ini, kerana masih menganggap rakyat Sarawak sebagai 3 class dan tak layak menduduki jawatan tertinggi dalam kerajaan? Tapi jangan lupa, kalau 25 kerusi yang dimenangi ditarik keluar, lain pula ceritanya, bukan kah begitu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 22:31

      Saya sokong cadangan anda.

      Pembangunan harus lebih banyak perlu disabah dan Sarawak.

      Perlunya peluang pekerjaan dan peningkatan taraf hidup ditumpukan dikawasan yang menyokong dasar kerajaan BN.

      Kami majority rakyat bumiputera semenanjung berterimakasih kepada Sabah dan Sarawak diatas sokongan kaum bumiputera anda kepada BN.

      Peluang harus lebih banyak diberikan kepada MP dari Sabah dan Sarawak yang perlu diisi dari pelbagai suku pada kedudukan jawatan menteri penuh dalam cabinet baru BN.

      Delete
  9. i sokong 1000 percent...tu yg betol lg benar!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3