bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 May 2013

Jika Kekalahan Era Pak Lah Tingkat Empat Habis Dipecat - Kekalahan Najib Nak Pecat Siapa???


Tidak penulis nafikan DS Najib sememangnya seorang PM kuat bekarja dan telahpun bekerja keras... Sayangnya beliau juga ada berbuat beberapa kesilapan yang wajar diperbaiki...

1) DS Rosmah janganlah dibiarkan terlalu menonjol... Beliau selalu menjadi sasaran Pakatan Rakyaat. Benar atau tidak perspektif/fitnah yang dilemparkan tidak penting. Yang penting bagaimana kita menanganinya dan jika boleh menghidarinya. Jika DS Rosmah tidak terlalu menonjol risiko ini boleh diminimakan.

2) Pecat semua penasihat yang ada dalam circle DS Najib sekarang. Ternyata nasihat bangang mereka tu semua mamang sah tak boleh pakai. Kalau masih nak kekalkan penasihat yang sama untuk 5 tahun akan datang...elok Najib gali kubur sendiri siap-siap. Tamatkan kontrak serta merta Ketua Pengarah JASA, KEMAS, SERANTA, SB POLITIK, WAR ROOM UMNO/BN, PENASIHAT UMNO/BN; dan yang paling utama PECAT KETUA PENGARAH BTN. Polisi pengurusan mereka semua ni memang tak berguna. Semua laporan kipas saja yang tau. Nukilan sini.

8 comments:

  1. Setuju, pecat juga semua blogger juga sebab bangang sangat. Tulisan bukan meningkatkan BN di hati rakyat, menjauhkan lagi rakyat ada la.

    ReplyDelete
  2. Pecat pak lah sebab mewariskan kerajaan yang terlemah dalam sejarah malaysia! bOleh?

    ReplyDelete
  3. .. kena lihat situasi... pak lah di suruh berhenti bukan kerana BN dapat undi yang kurang.. tetapi lebih kerana dia dan menantunya simpatinya dan kemudiannya melepaskan anjing kurap NWO dari daerah sungai buluh .. yang masih menyalak hingga hari ini... BTW.. jika najib di pecat.. bukan kerana kalah.. mungkin kerana terlebih bagi gula-gula pada 'cina' yang naik tochang sebelum PRU13.. jika najib tahu apa yang harus di buat selepas ini.. mungkin najib akan kekal... antara NWO dan cina, NWO lebih bahaya kerana mereka punya 'bottomless resources samada duit mau pun senjata dan tak kedip mata untuk mengujudkan 'collateral damage'... kalau setakat 'cina' nie.. kalau najib pandai la .. bukan satu perkara yang susah.. contohnya - kegawatan ekonomi tahun 1987 menyebabkan ramai dari mereka lari keluar negara.. lepas tu buat ajer undang-undang.. tak bayar cukai.. tak balik lebih 6 bulan .. cakap fitnah ajer .. tuduh 'treason' .. lucut status dari rakyat kepada permenant residen.. masih degil.. lepas 2 tahun.. lucut kerakyatan.. cuba tengok lepas tu.. hehehe..

    ReplyDelete
  4. bodoh! pecat anwar ler sebab sampai la ni tak dpt ke putrajaya, walaupun bn merosot sket, tapi umno sangat cemerlang. Buy chinese last.

    ReplyDelete
  5. Kami mahu:
    1. Semua tuntutan dan bantuan sekolah atau pibg atau apa2 kaitan dgn vernakular kecuali tamil dihentikan.
    2. Tiada upacara pakai baju kaum cina pada CNY apatah lagi pukul gendang atau hadir. Itu rasis.
    3. Putuskan hubungan dgn dong zhong, dong thong atau apa tong sekalipun.
    4. Tiada monorail atau apa2 rail di penang. Jgn membazir, sabah dan sarawak lebih penting.
    5. DSN dah dimalukan dan dipermainkan, jgn suka2 nak bagi tender kerja pada syarikat2 yg funding mereka.
    6. Jgn masuk campur hal selangor. Biarkan shj org selangor minta tolong dgn pr. Kita bkn wakil kerajaan mereka.
    7. Keutamaan pada negeri2 BN dan jgn bagi makan besar free lagi pada cina.
    8. Jgn bagi free port pada penang dan jualkan shj port tu pada syed mokhtar al-bukhary. Jgn layan sgt kata2 DAP.
    9. Kami dah lama tgk dari jauh DSN manjakan org cina. Sekarang DSN manjakan org bumiputera dan india plak.

    Tolong sambung..

    ReplyDelete
  6. Naik kan ekonomi Melayu - buy chinese last...

    ReplyDelete
  7. Pecat semua staff yang nampak sangat tak sokong usaha kerajaan. Buat macam masa PAS ambil alih kerajaan kedah 5 tahun lepas.... Boleh nampak sapa sokong sapa tidak... "Change the staffs before it is too late to change"...

    ReplyDelete
  8. kalau najib bagi muka kat cina lagi kita buat demo kat ofis dia...lemak dah cina2 kat malaysia ni

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3