bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

28 Apr 2010

PRK Sibu - Bukti Pemimpin DAP Tamakkan Kuasa!


Pengerusi DAP Sarawak calon pembangkang di Sibu
http://www.malaysiakini.com/news/130385

Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng sekali lagi dipilih sebagai calon Pakatan Rakyat (PR) untuk pilihan raya kecil kerusi Parlimen Sibu pada 16 Mei ini.

Dalam pilihan raya umum 2008, Wong dan calon PKR Lim Chun Chung tewas kepada calon BN, Datuk Robert Lau Hoi Chew dengan majoriti 3,549 undi.

Kerusi parlimen Sibu kini kosong ekoran kematian penyandangnya Robert akibat barah pada 9 April lalu.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetapkan penamaan calon bagi pilihan raya kecil itu pada 8 Mei dan pengundian pada 16 Mei.

Sibu mempunyai 54,695 pengundi berdaftar termasuk 2,537 undi pos.

Pemilihan Wong yang juga ADUN Bukit Assek, diumumkan oleh setiausaha agung DAP, Lim Guan Eng dalam satu majlis jamuan malam yang dihadiri pemimpin Pakatan di Sibu malam tadi.

BN telah mengumumkan pemilihan peguam Robert Lau Hui Yew dari Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) sebagai calon BN.



Komen Isac;

Tak ada calon lain kah? Kalau dahulu bila calon BN bertanding kerusi ADUN dan juga Parlimen "serentak" mereka akan dilebel sebagai gila kuasa! BN tak ada calon lain! Dan lain-lain tanggapan yang negatif. Dalam kes Pakatan Pembangkang ni mereka pun "gila kuasa" kah??????

Soalan penulis kepada pemimpin-pemimpin Pakatan Pembangkang di Sibu, adakah anda semua sememangnya tidak layak untuk dicalonkan???

1 comment:

  1. Salam,

    Ni memang calon favourite untuk kawasan Parlimen Sibu.. Dah 3 kali bertanding tapi kalah kat Datuk Robert Lau. Kali ni tak pasti.. harap cina kat Swk tak termakan hasutan DAP pusat

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3