bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

20 Apr 2010

Jangan Jadi Seperti Melepaskan Anjing Yang Tersepit.....



Perumpamaan "Seperti Melepaskan Anjing Yang Tersepit" hendak penulis ditujukan kepada "mereka" yang sengaja mensabotaj ekonomi, maruah dan keselamatan negara demi "agenda" peribadi "mereka".

Jika benar negara ini "terlalu busuk" buat "mereka", negara-negara maju di luar sana kononnya jauh lebih baik? Mengapa tidak segera angkat kaki???

Rakyaat perlu sedar, sememangnya ramai rakyaat negara ini yang telah berhijrah keluar negara, kebanyakkannya mengejar pendapatan yang lebih lumayan dan mahu menikmati kehidupan yang lebih mewah. Itu, kita tidak boleh halang "rezeki masing-masing, di mana ada usaha di situ ada kejayaan".

Yang kita pelik, hari-hari terpekik terlolong, menuduh Kerajaan Zalim, tak pandai memerintah negara, ekonomi negara lemab kerana kerajaan bodoh, tiada hak sama-rata, dianak-tirikan dan bla...bla....mereka "mensabotaj negara" tetapi "mereka" ini masih lagi di sini.

Adakah "mereka" ini tidak mempunyai kualiti yang diperlukan untuk menjadi warganegara negara-negara maju??? Mungkinkah mereka ini setakat pandai buat komplen aje....

1 comment:

  1. Isac, golongan warga sebegini tidak harus berada dlam Malaysia.......nyah saja kalau merasakan Malaysia sebuah negara yg diperintah oleh rejim.... apa tunggu lagi....

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3