bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

17 Apr 2010

Penamaan Calon Hulu Selangor - Poster Pilihan



Poster ini di CNP dari blog Pisau, Klik sini.


Komen Isac;

Cantik....Kiut nya....gambar babi ni. Boleh banyak-banyakkan lagi ladang babi di Selangor jika Dato' Zaid menang pilihanraya. Mungkin kita boleh kembali menjadi pengeksport dan pemilik ladang-ladang babi terbesar di Asia Tenggara bahkan mungkin di dunia?.

Sejak virus "Nipah" yang diakibatkan oleh selsema babi beberapa tahun yang lalu, kebanyakkan negeri di Malaysia telah mengurangkan aktiviti penternakkan babi, terutamanya setelah ramai memakan korban di Bukut Pelanduk, Negeri Sembilan.

Sebelum peristiwa itu, Negeri Sembilan, Selangor, Perak, Johor dan Melaka merupakan negeri-negeri yang memiliki ladang-ladang babi yang besar dan begitu aktif di Malaysia sehingga Malaysia menjadi negara yang mempunyai ladang babi yang terbesar di Asia tenggara pada ketika itu.

Adakah sejarah akan berulang? Selepas 10 tahun tragedi Bukit Pelanduk, kita seakan-akan sudah lupa pada tragedi tersebut? Ubat penawar virus "Nipah" adalah sangat mahal berbanding harga daging  babi. Sebab itulah negara-negara maju seperti Jepun dan Singapura mereka lebih rela mengimport daging babi dan mengeksport penawar selsema babi. Negara bersih, rakyaat selamat dan dapat untung jual penawar..... Siapa yang bodoh???


1 comment:

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3