bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

21 Jan 2010

"Serangan" Surau Di Muar - DAP Cuba Guna Untuk Alih Isu Lumba Bot Naga!!!!!



http://www.malaysiakini.com/news/122461
Tirai surau di Muar terbakar
Abdul Rahim SabriJan 21, 101:13pm




Tirai di dalam sebuah surau di Jalan Ismail, Muar ditemui terbakar awal pagi, manakala cermin tingkapnya turut pecah.Ia disedari oleh tiga orang yang sedang menaiki sebuah kereta ketika lalu di situ pada kira-kira jam 2.30 pagi tadi.Kejadian itu disahkan oleh Ketua Polis Daerah Muar, ACP Mohd Nasir Ramli ketika dihubungi Malaysiakini.



Menurutnya, apabila ternampak kebakaran tersebut, mereka berhenti kereta dan bergegas masuk untuk memadamkannya.Mengenai sama ada ianya satu bentuk serangan ke atas surau tersebut, beliau berkata, pihak polis masih menyiasatnya.



Sementara itu, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata beliau telah dimaklumkan mengenai insiden oleh ADUN DAP Bentayan, Gwee Tong Hing. "Kita tidak tahu sama ada insiden itu ada sebarang kaitan dengan kes serangan ke atas beberapa tempat ibadat sebelum ini. "Tetapi ia pastinya akan meningkatkan lagi keresahan di kalangan rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian," katanya dalam satu kenyataan hari ini.Lim berkata, DAP mengutuk keras sebarang perbuatan seumpama itu yang menurutnya jelas bertujuan untuk mencetuskan rasa syak wasangska antara masyarat berbilang kaum dan agama di negara ini.






"Kita menggesa pihak polis supaya mempertingkatkan lagi siasatan dan mekanisme pemantauan untuk membawa mereka yang bertanggungjawab melakukannya, ke muka pengadilan, dan bagi mengelak insiden yang sama daripada berulang, demi memelihara kehidupan harmoni di kalangan rakyat kita," katanya.





Komen Isac;




Pandainya LGE/DAP ni.....Mereka berpura-pura baik, menaruh simpati tetapi yang sebenarnya mereka ni sengaja nak tumpang "tuah". Harapan mereka yang sebenar adalah untuk mengalihkan tumpuan rakyaat terhadap tragedi bot naga karam yang mengorbankan 6 orang.

Sebenarnya kalau mengikutkan blog unspinners (http://theunspinners.blogspot.com/2010/01/unspin-guan-eng-salahkan-sekolah-atas.html), kemalangan maut tersebut seolah-olah sengaja "ditempah" oleh kerajaan negeri Pulau Pinang, LGE kerana mereka telah menukarkan lokasi perlumbaan bot naga dari kawasan tasik/empangan (yang terlindung dan selamat) kepada kawasan perairan yang merbahaya terdedah kepada ombak, arus dasar selat, angin kencang serta tongkang-tongkang yang lalu-lalang disitu.....






Lain-lain pembaca-pembaca budiman timbangkanlah sendiri....

1 comment:

  1. Salam Isac, sebenarnya puak-puak ni dah tak de apa lagi nak buat helah........ semua rakyat sudah membuka mata...... iblis, syaitan dan komunis sudah tidak dapat bersembunyi lagi dari jubah dan serban .............

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3