bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

22 Jan 2010

Khalid Samad Bakal Dibuang Negeri???


Khalid Samad mengadap Sultan S'gor
Jimadie Shah Othman Jan 22, 10 11:05am
http://www.malaysiakini.com/news/122552


Ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad dititahkan mengadap Sultan Selangor hari ini - empat hari selepas aduan polis dibuat terhadapnya yang mendakwa beliau tidak menghormati baginda berhubung isu penggunaan kalimah Allah.

Ketika dihubungi pagi ini, Khalid mengesah beliau akan mengadap baginda hari ini. Menurutnya, pertemuan itu dijangka selesai sebelum waktu solat Jumaat. Ketika ditanya sebab beliau dititah mengadap, Khalid berkata, sebelum ini, beliau selaku ahli parlimen Shah Alam, telah memohon untuk mengadap bagi mendapatkan wawasan baginda mengenai pembangunan Shah Alam.

Katanya, beliau menghantar surat tersebut dua bulan lepas. Bagaimanapun, beliau tidak menolak kemungkinan isu penggunaan kalimah Allah turut dibangkit dalam pertemuan tersebut. Semalam, Khalid menafikan beliau tidak menghormati baginda apabila mempertikaikan penglibatan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) dalam perhimpunan di Masjid Negeri baru-baru berhubung isu tersebut.

Aduan polis terhadap Khalid itu dibuat oleh 16 NGO Isnin lalu berhubung isu tersebut.

Komen Isac;
Harap-harap beliau dibuang dari negeri Selangor. Kalau ini berlaku kita mungkin akan ada PRK yang baru.

1 comment:

  1. Gampang punya khalid. yg benci sngt kat umno tu apa pasai? Dap tu syng sangat.. Islam dia benci, kapir dia sayang. Bangang..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3