bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

29 Jan 2010

Inilah Aspirasi Pembangkang - Melahirkan Manusia2 Bongkak Dan Menolak Takdir Ilahi????

Foto 1: Muka-muka Pemimpin Pembangkang Di Masa Hadapan???



Pelajar UM terus berdemonstrasi
Wong Teck Chi Jan 29, 1011:15am

TERKINI Lebih 200 mahasiswa Universiti Malaya daripada kumpulan pro-Mahasiswa (pro-M) sedang berarak dari Dewan Tunku Canselor ke pejabat Canselori.



Foto 2: Cara Berdemo Macam Pernah Ku Lihat...

Mereka berang selepas tewas dalam pilihan raya kampus yang diadakan semalam dan mendakwa berlakunya penyelewengan. Kumpulan pro-M juga menuntut pilihan raya baru diadakan semula dan sistem pengundian secara berkomputer atau e-undi batalkan. Mahasiswa berkenaan memakai lilit kepala putih dengan tertera perkataan 'bantah' dalam tulisan merah.


Foto 3: Berdemo - Aspirasi Pembangkang?


Kumpulan mahasiswa itu juga dilaporkan bersiap sedia untuk menyerbu pejabat Canselori jika Naib Canselor, Ghauth Jamson gagal berjumpa dengan mereka. Turut berada di lokasi adalah kumpulan mahasiswa dari kumpulan pro-Aspirasi (pro-A) yang berjaya menguasai Universiti Malaya dengan menyapu 21 kerusi berbanding 17 yang dimenangi oleh pro-M. Tiga lagi kerusi dimenangi oleh calon bebas.


Foto 4: Inikah Idolanya????



Komen Isac;



Kepada pembangkang, jangan lah ansa menjadi manusia yang bongkak serta takabur....Bila mereka menang berarak dan bersorak, mereka kata mereka dipilih rakyaat....Rakyaat menolak Unmo/BN....Umno/BN umpama "dinasour politik", sudah nak pupus...dan bla..bla.... Tapi bila mereka yang kalah, mereka tunjuk perasaan....mereka merusuh....semua agensi-agensi kerajaan dicerca sebagai tidak adil, memihak kepada Umno/BN, SPRM menipu, Mahkamah berat sebelah, Polis "anjing" BN, undi tentera "dirompak", Pihak Universiti kuda tunggangan dan bermacam-macam lagi.....



Sudah tu sudahlah...Belajarlah untuk menerima kekalahan dan takdir Allah s.w.t....Jadilah manusia yang zuhud, berserah kepada qada' dan qadar serta ketentuan Ilahi....

2 comments:

  1. Salam Bro Isac,

    Mana ada konsep menerima kekalahan dalam perjuangan mereka.

    Jikalah e-voting itu memihak kepada mereka, diorang bantah tak? Diorang buat sebab kalah dan nak tanggung malu dituduhnya e-voting itu salah!

    Aku dulu pun ada pengalaman dalam politik kampus ini. Yang pasti diorang akan kata itu betul kalau memihak kepada mereka.

    Kalau sebaliknya, inilah konspirasi HEP dan UMNO!!! Dasar tak tahu syukur. belajar pun minta duit PTPTN, Mara dan JPA!!!

    ReplyDelete
  2. jangan lepaskan pinjaman mereka. Merapu budak-budak ni. Org suruh belajar depa nak ikut stail Anwar Ibrahim..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3