bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Jan 2010

Pertembungan Zulkifli Vs Khalid - Lagi Sandiwara Pakatan???









KUALA LUMPUR, Jan 23 — Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Noordin yang pernah mencabar rakan sejawatannya dari PAS, Khalid Samad agar tinggalkan parti itu awal bulan ini, hari ini membuat laporan polis kerana mengesyorkan agar enakmen agama yang melarang penggunaan kalimah “Allah” dan perkataan-perkataan lain berkaitan Islam sudah ketinggalan zaman dikaji semula. Wakil rakyat dari Parti Keadilan Rakyat itu meminta Khalid yang juga Yang Dipertua PAS Shah Alam disiasat kerana mengeluarkan kenyataan berunsur hasutan, menghina dan memudaratkan keharmonian kaum. Selain itu kata beliau, kenyataan Khalid kelmarin juga telah menghina Sultan Selangor sebagai ketua agama negeri dan Dewan Undangan Negeri yang telah meluluskan Enakmen Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988.




“Kenyataan Khalid adalah satu kenyataan berunsur hasutan, menghina Sultan, Dewan Undangan Negeri dan umat Islam secara umum,” kata beliau dalam laporan polis yang dibuat di pondok polis Jalan Masjid India di sini kira-kira 6 petang tadi. Zulkfili mahu polis menyiasat Khalid di bawah Akta Hasutan dan Seksyen 298 (A) Kanun Keseksaan serta enakmen berkenaan.



Komen Isac;



Inilah caranya pakatan mengalihkan pandangan rakyaat daripada masalah-masalah yang sedang mereka hadapi. Berlakon bergaduh sesama sendiri....Bila isu yang mereka cuba elakkan telah reda, mereka pun "berdamailah".....balik kononnya. Itulah skrip yang sama dan telah dimainkan berulang-ulang kali oleh YB Zul, Khalid Samad dan Dr Hasan. Cuma mungkin "lawan" mereka sahaja yang sering bertukar-ganti.

1 comment:

  1. Inilah sandiwara untuk mencari puplisiti murahan,yang gila glamour pula terus membuat asakkan !!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3