bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

7 Jul 2010

Sambutan Maulidur Rasul Tiada Fadilat, Begitu Juga Dengan Tilawah dan Hafazan Al-Quran???



TG Nik Aziz pernah mengatakan bahawa menganjurkan sambutan Maulidur Rasul sebagai tiada fadilat, demi hendak menutup perbuatan kerajaan negeri Pulau Pinang yang membatalkan sambutan tersebut di Pulau Pinang.

Apa pula komen TG apabila Jenice Lee menganjurkan Majlis Tilawah & Hafazan Al Quran???

2 comments:

  1. 1.Di Timur Tengah, samada Maulidur Rasul, hafazan Al Quran, Hari Asyura memang dilarang sambutannya oleh golongan Wahabi.
    2.Penganut Wahabi juga dilarang membuat dosa di negara mereka namun dibolehkan di luar negara.
    3.Penganut Wahabi juga mengharamkan kerjasama politik dan ekonomi dengan orang kafir harbi. sesiapa yang berkerjasama akan dianggap kafir. Namun kerjasama dibolehkan jika ia boleh menyelamatkan fahaman wahabi.
    Perangai mereka sama seperti PAS, kalau UMNO/BN buat program agama dikatakan bidaah, kalau ulama masuk UMNO dikatakan ulama tersebut sesat, kalau kerajaan buat program bantu rakyat dikatakan merugikan wang negara. Namun jika ada pengikut mereka buat salah, ia dikatakan fitnah dan konspirasi UMNO. Mereka boleh pulak bekerjasama dengan Harbi DAP dan golongan liberal PKR untuk hancurkan institusi Melayu-Islam.
    Lepas nih gamaknya PAS boleh mempertimbangkan buat pertandingan koir dan baca Injil di gereja. Nasiblah lepas kalimah Allah digadaikan apalagi yang akan berlaku...tolong sedarlah wahai PAS halanglah kemungkaran ini.

    ReplyDelete
  2. Ini lah yang dikatakan dunia dah akhir zaman dimana ulama2 sanggup mempermainkan agama demi kepentingan sedikit keuntungan di dunia.Orang kafir dah boleh jadi Khalifah Omar Abd.Aziz di P.Pinang dan beberapa wakil rakyat PR dah masuk masjid2 memberi syarahan kepada umat Islam. orang PAS dah memang sesat, sesatnya. NAUZUBILLAH HIMINZALIQ.

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3