bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

21 Jul 2010

Kutipan Amal RM 20 Juta Buat Blogger Pakatan???

Pakatan cadang kutip RM20 juta bagi tawan Putrajaya

http://www.malaysiakini.com/news/137848
Jul 20, 10 3:31pm

Pakatan Rakyat akan melancarkan Tabung Impian Rakyat (TIRAM) bernilai RM20 juta bagi mempersiapkan diri mereka ke Putrajaya pada pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Pengerusi TIRAM, Datuk Husam Musa berkata, pelancaran tabung itu akan dibuat pada 7 Ogos ini di Stadium Melawati Shah Alam dengan dihadiri pemimpin kanan Pakatan.

"Sehingga kini, Datuk Seri Anwar dan Tok Guru Nik Aziz sudah mengesahkan penyertaan mereka," kata Husam yang dipetik oleh Harakahdaily.

Katanya, pelancaran tabung berkenaan akan dibuat dalam bentuk majlis makan malam untuk pungutan derma dengan mensasarkan kutipan sekurang-kurangnya RM20 juta.

Mei lalu, Husam pernah menyatakan hasrat mengumpul dana RM20 juta sebagai dana Pakatan Rakyat dalam perjalanan menawan Putrajaya.
Menurut Harkahdaily, cadangan menubuhkan tabung itu diperolehinya setelah dia didakwa berjaya menggunakan peruntukan RM4 juta menyingkir bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi dan melemahkan Umno Kelantan pada pilihan raya umum 2008.



Komen Isac;

Bertuahnya badan blogger-blogger Pakatan, bukan setakat pingat dan penghormatan, malah dana sehingga RM 20 Juta juga sedang dikumpulkan... Itu dana yang "terang", yang "gelap" seperti imbuhan RM 4 juta yang diberikan kepada Kickdefella belum masuk lagi...tu...

Kalau RM 4 Juta boleh "menumbangkan" Paklah dan 4 buah negeri di semenanjung, dengan dana yang lebih besar, RM 20 Juta "terang" campur dana "gelap" sekali, bukan setakat Malaysia sahaja yang bakal dikuasai Pakatan Rakyaat malah Singapura, Thailand, Indonesia, Brunei, Myanmar, Vietnam, Timur-timur, Filipina dan Laos pun akan mereka kuasai....Bolehlah ditubuhkan "DAP Raya".... ataupun "PAP Raya"


5 comments:

  1. Husam Musa dan kuncu2nya dalam PAS dah naik takbur nak menumbangkan BN (UMNO) dalam PHR13 nanti. Dia nak kutip 20 juta. Kalau lah dia kutip sebanyak itu untuk kebaikan Negeri Kelantan kan bagus.Kalau dia berjaya ke Putra Jaya pun, yang berkuasa nanti bukan PAS tapi DAP. Tak ke dia sedar tentang hakikat itu. Dia nak bersekongkol dengan Khafir Harbi untuk memusnahkan sebuah kerajaan Islam. Pengikut2 PAS dan orang Melayu dalam PKR kena sedar bahawa ALLAH akan menghumban orang2 seperti dia kedalam neraka jahanam kerana memutuskan ikatan silaturahim sesama Islam dan memuja kafir. Lebih baik dengan wang 20juta itu dibelanjakan bagi memperbaiki bekalan air bersih di Kelantan dan memperbaiki Pantai Sabak yang dilanda ombak melibatkan orang2 Melayu Kelantan yang miskin yang terlibat dengan musibah itu.MasyaALLAH.

    ReplyDelete
  2. Tuan,
    Mereka mengaku sebagai seorang islam tapi perlakuan mereka seperti menderhaka dan menjatuhkan kerajaan yang dipimpin oleh seorang islam adalah salah. Jika mereka adalah lebih baik dari kerajaan yang ada tetapi mereka hanyalah menjadi tunggangan DAP. Lihat sajalah negeri yang diperintah oleh PR. Saya berharap rakyat Malaysia tidak akan terpengaruh dan memberi derma mereka. Kerena perbuatan tersebut boleh dianggap sebagai menderhaka.

    ReplyDelete
  3. anuar dan nik aziz mestilah sah datang.sebab nak dapat duit..cuba kalau program tu keluarkan duit mereka..memang sah tak nampak muka terutama muka anuar.

    ReplyDelete
  4. Mereka menganjur dan melabur wang dan tenaga untuk memecahbelahkan Melayu dan Islam, menguntungkan kafir laknatullah dan seterusnya fitnah dan hasutan.

    ReplyDelete
  5. Perghh ini sudah semacam pakatan nak saman Baginda Queen Elizabeth! Kita saman sama Queen, satu famili satu juta kita mintaaaaaaa,, hahahahaha bloggers boleh laa telan rasuah ni, sebab angin sahaja. hahahahaa

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3