bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

5 Jul 2010

Bekas Menteri Berkaitan Kehakiman Berkelulusan Undang-undang Yang Tak Tahu Undang-undang???




Zaid perlu jelas hubungan dengan Raja Petra

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0704&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_03.htm

HULU TERENGGANU 3 Julai - Pengerusi Majlis Pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim perlu memberi penjelasan kepada rakyat apa hubungannya dengan pengendali portal Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, jika Zaid seorang yang bertanggungjawab, beliau akan memberi penjelasan terhadap persoalan itu.

Beliau bagaimanapun menjelaskan, kementeriannya tidak akan menjalankan siasatan ke atas Zaid berhubung perkara itu tetapi menambah, pemimpin PKR itu mungkin akan dipanggil memberi penjelasan sekiranya bertanggungjawab melindungi Raja Petra.

"Dia (Zaid) tak boleh disiasat, kalau dia bertanggungjawab dia kena beri penjelasan. Sekarang jadi tanda tanya, saya tak ada bukti dan tak ada laporan bagaimana Raja Petra keluar dari negara kita.
"Dalam laporan buku Imigresen pun tak menunjukkan dia dah keluar dan keduanya, pasportnya dah diserahkan. Jadi, apa pasport yang digunakan kita tak tahu," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Hulu Terengganu di Kuala Berang di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas kemungkinan Zaid akan disiasat berikutan pertemuannya dengan Raja Petra di United Kingdom seperti yang disiarkan akhbar semalam sehingga boleh menimbulkan persepsi PKR mungkin terlibat menyembunyikan pengendali blog terbabit, daripada pihak berkuasa.

Semalam, Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir yang membangkitkan perkara itu berkata, gambar berkenaan yang disiarkan laman web Malaysia Today tiga hari lalu boleh dijadikan petunjuk penting bahawa PKR mungkin terlibat melindungi Raja Petra daripada dibawa ke muka pengadilan.

Hishammuddin seterusnya menjelaskan, kerajaan bersedia untuk membawa balik Raja Petra namun perlu ada kerjasama dan persefahaman dengan kerajaan UK terlebih dahulu.

Bagaimanapun, beliau membayangkan, usaha itu mungkin melalui jalan sukar kerana berdasarkan keadaan sekarang, kerajaan UK tidak akan berbuat demikian.

"Sekarang ini jelas mereka tak akan beri kerjasama untuk serahkan Raja Petra kepada kita, baru semalam kita tengok pemimpin-pemimpin Keadilan (PKR) bergambar bersama," ujarnya.


 
Komen Isac;

Bagaimana mempunyai hubungan, membiayai dan melindungi seorang "buruan" bukan merupakan satu kesalahan??? Adakah Zaid kurang arif tentang undang-undang negara?

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3