bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

9 Dec 2012

Usaha Pulau Pinang "Menghalau" Orang Melayu Keluar Pulau Pinang Digagalkan Oleh Najib???

Dengan harga rumah di Pulau Pinang yang naik melambung-lambung...

Kerajaan negeri pimpinan DAP yang dilihat seolah2 menghalalkan hanya pembinaan rumah-rumah teres dan kondominium mewah sahaja yang dibina sejak pemerintahan mereka bukan sahaja dilihat seperti cuba "menghalau" orang2 Melayu untuk keluar berhijrah ke negeri2 lain secara sistematik, tetapi ianya juga sebenarnya turut menghalau keluar anak2 negeri dari kaum lain yang miskin untuk meninggalkan negeri tersebut kerana tidak mampu untuk membeli rumah untuk tempat berlindung.

Malah tanah2 milik kerajaan negeri yang dijual kepada pemaju2 swasta juga di lihat tidak begitu menekankan pembinaan rumah2 mampu milik untuk anak negeri Pulau Pinang.

Dengan adanya usaha oleh kerajaan pusat yang akan memperbanyakkan pembinaan rumah2 mampu milik di negeri tersebut "usaha jahat" kerajaan negeri ini mungkin akan dapat dihalang dan rakyaat negeri Pulau Pinang juga perlulah memainkan peranan untuk menukar kerajaan negeri sediada pada PRU 13 nanti. Jangan ulangi kesilapan dalam PRU 12 lalu!!!

Artikel penuh klik sini.

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3