bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Dec 2012

Amanat Hadi - Bercanggah Dengan Islam!!!


PASIR PUTEH -- Majlis Fatwa Kebangsaan telah menyifatkan Amanat Presiden Pas, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang yang dikeluarkan sejak 1981 adalah bercanggah dengan Islam.
Amanat Tuan Guru Hj Abd Hadi itu ialah suatu sedutan ceramah umum Hj Abd Hadi Awang di kampung Benggol Peradong, Kuala Terengganu pada 7 April 1981.
Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan yang bermesyuarat di Pekan, Pahang pada Februari 1986 dan telah memutuskan bahawa "Amanat Hadi Bercanggah Dengan Islam dan Prinsip Dakwah Islamiah".
Untuk rujukan laporan fatwa itu dikeluarkan oleh Petikan Utusan Malaysia, 20 Februari 1986.
Artikel penuh klik sini.
Habis jika dah bercanggah, bagaimana pula dengan dakwaan Pas bahawa mereka parti yang menegakkan Islam???

1 comment:

  1. Kalau amanat hadi itu benar bermakna hanya ahli2 PAS saja yang beragama islam di malaysia ini,dan ahli2 parti UMNO,PBB Sarawak bukan orang islam,termasuk PM,MB dan CM negeri!Jadi yang sembahyang di mesjid2 di malaysia selama ini sejak 1957 lagi bukan orang islam la tu,sebab kebanyakkan mereka bukan ahli atau penyokong parti PAS?Dan aku nak tanya pemimpin PAS apakah datuk2 atau nenek2 mereka yang dah meninggal itu juga bukan islam sebab PAS hanya ada sekitar 1957?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3