bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

14 Jan 2011

Sebuah Kampung di Tumpat, Kelantan Wajar Ditukar Nama???

PENDUDUK Kampung Cha Anal, Bendang Pak Yong, Kubang Sawa, Kajang Sebidang dan Kampung Simpangan di Pangkalan Kubor, Kelantan, terputus hubungan apabila jalan raya menghubungi kampung mereka masih lagi ditenggelami air sejak lebih seminggu lalu. - Foto Rosdan Wahid (Berita Harian)
Jan 12, 2011 4:13 pm


Komen Isac;

Mungkin ini hanya kebetulan... Orang Kelantan sebut "cha" bermaksud becak. "Anal" tu mungkin singkatan nama orang agaknya...Kalau orang luar mungkin akan ingat "Encik Gay" pulak... Diharap penduduk di kampung tersebut tidak berkecil hati sekadar memberi pandangan...

Apapun disebabkan golongan "gay" ataupun homoseks dah semakin ramai di Malaysia, ada baiknya nama Kg. Che Anal ni ditukar kepada nama yang lebih baik... Letaklah nama-nama Tok-tok Guru ke? Pemimpin-pemimpin lama ke? Ataupun Khairul Fahmi ke? Untuk mengelakkan salah faham...

2 comments:

  1. Khairul Fahmi tangkap bola bolehlah

    ReplyDelete
  2. nama2 kampung yang diwujudkan sejak dulu memang pelik2 sikit.. tapi perangai orang sekarang lagi pelik dari nama kampung.. contohnye anuwar berahi.. suka mencucuk lubang kunyit..

    keh keh keh..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3