bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

31 Jan 2011

Normala Sudirman - Bukan Mudah Nak Menerima Hakikat Bahawa Esok Beliau Mengganggur...

Hakikat pahit yang terpaksa beliau terima. Jika dahulu telah selesa dan mempunyai jawatan tetap, bergaji bulan dan berjawatan yang dihormati khalayak tiba-tiba hari esok itu semua tinggal sejarah.

Angan-angan untuk menjadi YB pula tidak kesampaian...

Mungkin ada yang akan kata itulah harga sebuah perjuangan, perjuangan untuk agama??? Itu belum pasti... Tetapi yang jelas ia adalah perjuangan untuk memenangkan Parti dan sekutu.

Parti yang jelas menolak perpaduan dan ukhwah sesama Islam. Parti yang mengkafirkan orang Islam yang tidak sehaluan dengan mereka. Parti yang bersekutu dengan musuh Islam. Parti yang menghalalkan caci-maki, umpat-keji dan fitnah untuk mereka yang tidak sehaluan dengan mereka.

Mungkin ada di antara pembaca yang marah dengan penulis, tetapi jika saudara-saudari menelitinya dengan ikhlas apa yang penulis ingin sampaikan pasti saudara-saudari akan bersetuju.

Yang jelas politik boleh merubah seorang alim menjadi sejahat-jahat manusia dek kuasa dan pangkat... Boleh mengubah seorang yang baik kepada pemerintah yang zalim...

12 comments:

  1. Selepas ini beliau akan berhijrah keKL untuk menjadi penasihat kepada DIN PR.
    Kemudian kita sama2 lihat apa yang akan terjadi selanjutnya.

    @
    masih dilabis x boleh balik la...
    huk huk huk!

    ReplyDelete
  2. Ilmu tak tinggi mana, apa lah setakat maktab je, tapi dah tunjuk lagak la lu. Life is a one way street, tak boleh nak u-turn, jadi pada MALA-on yang bawa MALA-petaka di Tenang, kamu mesti ingat bahawa rezeki Allah tu ada di mana2, cuma buat masa ini mungkin tak sama dengan apa yang kamu terima sebelum ini. Tapi manalah tahu, kamu akan berjaya dalam bidang2 lain, niaga ka, atau apa lah. This is not the end of the world lah. Tengok Bang Man, dulu dia tu kuli Mary Brown, sekarang dia Manager KFC, kan?

    ReplyDelete
  3. boleh temuduga jadi guru beso taska PASTI...

    ReplyDelete
  4. Suami Normala MC Maarof juga besar kemungkinan akan bergelar bekas guru selepas ini sebelum tarikh persaraan berlaku...makan gaji dengan kerajaan tapi mengkhianati amanah yang diberi.

    ReplyDelete
  5. salam ISAC-sebagai rakyaat Johor apa salahnya awak tolong carikan kerja untuk beliau dan kemungkinan pasanganya.jaga pintu air sungai segekkah.itulah apa yang dikurniakan Allah swt kadang-kadang kita lupa,sombong dan bongkak. Kita buang.bila jatuh ditimpa tangga pula baru menyesal tak habis.

    ReplyDelete
  6. dengo kabo anak dia sakit, suami pulak buat2 sakit, hari nie dia pulak merasa... tumpang simpati atas ape yg berlaku.

    sebaiknya dia perlukan melupakan PAS dan memberi sepenuh perhatian kepada keluarga.

    ReplyDelete
  7. ISAC...ALLAH ARRAZAAK....Dia yg memberikan rezeki kpd kita semua..cari dan bertebaranlah diatas bumi ni utk mencari,mengali,segala rezeki yg HALAL...kalau ckg mala x ada keja pun...sebgi seorg islam/melayu..sebenarnya ko pun boleh tlg dia kan??/ko pun duduk segamat kan??ko undi siapa smlm??ke ko bantai PAS TAPI TETAP pangkah PAS??UDAH2 LEA JADI ORG YG bertalam dua muka....TAKUTLAH BALASAN ALLAH DIAKHIRAT KELAK..segalanya akan dipersoalkan n dihisab!!!!DIAKHIR PENGHIDUPAN KITA INI, HANYA AMAL SOLEH YG AKAN DIPERSEMBAHKAN KPD ALLAH...jumpa lagi..

    ReplyDelete
  8. anon 10:36

    laki mala tu Depressive Mood jer.. bukan sakit tenat tau dah hanyut dek banjir.

    ada baiknya lu pegi Tenang, cuci otak lu yg dah berlumut dgn ceramah PAS.. tak pun lu punya otak memang hari2 kena cuci dgn agen liwat

    ReplyDelete
  9. Rezeki di tangan Allah, buakan di tangan UMNO Barisan Nasional!!
    Jangan bongkak dan takbur dengan kuasa yang ada, kerana sanggup jadi pancacai UMNO dan membuat fitnah dan mengata peribadi Cikgu Normala dan Cikgu Maarof..Merayau- rayaulah di akhirat nanti meminta maaf kepada pasangan suami isteri ini kerana membuat fitnah!!!
    Gaji guru bukan dibayar oleh parti UMNO tetapi duit rakyat..UMNO mana ada duit???Yuran keahlian pun tak banyak...Makan duit rakyat je..
    Lagipun, kalau suatu hari nanti, pakatan Rakyat memerintah, semua ahli UMNO ni nak pergi mana???
    Cikgu UMNO yang berkempen di Labis, bukan kami tak tahu..Makan gaji buta!!!
    Beri anak isteri makan dengan duit haram!!!Pergi Perhimpunan UMNO 5 hari tu, tak mengajar ...tak makan duit haram ke???
    Dasar ahli UMNO berperangai keji !!!Dulu, kini dan selamanya...

    ReplyDelete
  10. Makan gaji dengan kerajaan bukan dengan UMNONGOK..'kerajan ' bermakna 'rakyat'..Umno MANA ADA DUIT..?Dasar Umno berperangai keji..Mampuss UMNO!!!

    ReplyDelete
  11. Rezeki di tangan Allah..Bukan di tangan UMNO..

    ReplyDelete
  12. Saya orang Islam..Saya tak faham , kenapa sanggup blog ni buat ffitna?Tak takut balasan hari akhirat ke?

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3