bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

11 Jan 2011

Cabaran Sokong Pindaan - Umno Bersetuju Jika Khalid Minta Maaaf Pada Paduka Sultan Selangor???

Komen dari blogger sahabat, Bingai @ Bangang said...

1. Cabar khalid terima Dato Khusrin dahulu sebagai tanda menjunjung perkenan Duli Tuanku.

2. Cabar khalid memohon maaf kepada rakyat dan Duli Tuanku Selangor dahulu kerana memutar belitkan titah Duli Tuanku.

3. Cabar khalid memecat suhaimi kerana mengguris perasaan Duli Tuanku dengan kenyataan-kenyataan yang keterlaluan.
8 January 2011 23:56

4. Cabar khalid keluar PKR kerana parti tersebut menolak KETUANAN MELAYU dan resolusi tersebut dibuat di dalam negeri Selangor.

Selepas itu baru ajak BN pinda perlembagaan untuk kembalikan kuasa Mutlak Sultan!

Perlantikan pegawai tadbir kerajaan negeri di serahkan kepada SPA untuk memudahkan tugas Sultan membuat pemilihan. Takkan nak suruh Paduka Tuanku baca resume semua orang. lepas tu interview dan baru pilih. Sebab itu tanggungjawab itu diserahkan kepada SPA dan SPA akan mencadangkan beberapa nama yang difikirkan sesuai. Paduka Tuanku BERHAK memperkenankan salah seorang calun atau TIDAK memperkenankan calun-calun tersebut. Sekiranya Paduka Tuanku tidak memperkenankan maka SPA perlu menyediakan beberapa senarai baru untuk diPERKENANKAN oleh Tuanku.

Seperti juga MB. Parti/kumpulan parti yang memenangi majoriti dalam pilihanraya negeri berhak menghantar nama calun-calun untuk diperkenankan oleh Paduka Tuanku. Sekiranya Tuanku tidak perkenankan (atau berkenan dengan mangkuk-mangkuk ayun tu) maka Tuanku berhak menolak dan parti/kumpulan parti tersebut boleh mencadangkan nama yang baru.

JADI, SIAPA KATA TUANKU TIADA KUASA?Janganlah Bingai macam aku!


Komen Isac;

Siapakah yang sebenarnya "buta" undang tubuh negeri Selangor??? Mengapa ianya dipolitikkan??? Mengapa undang-undang yang ada digembar-gemburkan sebagai "bersalah"???

Bukankah mereka yang menyanggah undang-undang tersebut yang sepatutnya dihukum???

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3