bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

19 Feb 2010

Superhero TG Hj. Hadi - Siapa Sangka Orang Kuat Tidurpun, Rupa-rupanya Gagah!!!


Foto 1: LKS Dan TG Hj. Hadi Berlawan "Berdengkur".


Foto 2: Berenang Menyelamatkan Mangsa Lemas Bak "Singa Laut". Mu ni Hebat Tok Guru!

Foto 3: Terdampar Keletihan Bak Dugong. Jangan Marah Tok Guru..... :)





Komen Isac;

Bukan berniat mahu menghina.....Cuma mahu memperbetulkan fakta. Pepatah ada mengatakan, "Diam-diam ubi berisi". Itulah TG Hj. Hadi kita, dulu ada sesetengah pemimpin/ahli Pas sendiri yang menyamakan beliau dengan "Pak Lah" dari segi "kuat tidur" dan "perlahan tindakkannya", tapi lihatlah sekarang TG Hj. Hadi masih gagah perkasa walaupun umur telah mencecah 63 tahun.

"Moral of the story", setiap individu ada kelebihannya. Begitu juga dengan Pak Lah. Mungkin selama ini TG Hj. Hadi sengaja "tunjuk alim" dan tidak mahu membantah keputusan Mursyidul Am Pas kerana hormat ataupun kerana tidak mahu bergaduh. Bak kata pepatah Cina, "Satu gunung tidak boleh didiami oleh dua ekor singa".

Penulis hanya berharap TG Hj. Hadi dapat membuka mata dengan luas dan lihatlah nasib orang Melayu/bumiputera yang kian terhimpit. Semoga beliau bangkit dan mengorak langkah untuk merubahnya sebelum terlambat. Gerakkanlah kepada penyatuan umat jika itu tidak boleh dilakukan, jangan sesekali mengaku bahawa Pas adalah parti Islam.

"Semoga terjaganya harimau/singa dari tidur ini dapat melakukan sesuatu....". Jika YB Zul dan YB Zahrain berani mempertahankan akidah dan bangsa Melayu/Bumiputera mengapa pula Tok Guru mahu ketinggalan???





No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3