bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

21 Feb 2010

Nak Tangkap Tedung Selar pun Kena Pakai Password ? Sebut "Mokhtar" ke?

Foto: PENANGKAP ular, Fauzi Syarwani Seman, 27, (kanan) dibantu rakannya menunjukkan seekor ular tedung selar yang berjaya ditangkap selepas memasuki sebuah rumah penduduk di kampung Padang Lalang, Jaya Gading dekat Kuantan. Fauzi mengambil masa hanya lima minit untuk 'menumpaskan' ular berbisa sepanjang 4.2 meter dan seberat 20 kilogram itu. Kemahiran yang dimilikinya itu berjaya menyelamatkan nyawa seorang ibu, Hanifah Hamzah, 44 bersama dua anak lelakinya berusia 11 dan 18 tahun. Menurut Fauzi, tiga beranak itu bernasib baik meskipun dipercayai telah bermalam terlebih dahulu dengan haiwan berbisa itu yang didakwa telah menyelinap masuk pada hari sebelumnya. - Foto Bernama Feb 21, 2010 9:20 am
Hebat mamat ni, kalau silap haribulan, kena patuk ular sebesar ni pasti racunnya akan sampai ke jantung kita sebelum kita sempat ke hospital.... Ular sepanjang ini kalau dia berdiri mungkin hampir 4m tinggi. Ada rahasia ke nak tangkap ular tedung selar sebesar ini? Mungkin ada "pasword" yang mungkin akan membuat ular ni jinak, seperti menyebut, "Mokhtar" ke? Maaf yek bergurau aje, apapun mamat ni memang betul-betul hebat!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3