bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

27 Feb 2010

Ku Li Tetap Setia Pada Umno & Juga Pada Negeri Kelantan...





http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newspolitic.php?id=4781896


Februari, 2010 14:26 PM


Razaleigh Akui Masih Setia Dengan Perjuangan UMNO





GUA MUSANG, 26 Feb (Bernama) -- Anggota Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah mengakui dirinya masih setia kepada perjuangan UMNO walaupun terus menyuarakan hak Kelantan dalam tuntutan royalti minyak. Beliau menolak dakwaan pelbagai pihak yang menyatakan beliau tidak setia kepada perjuangan UMNO berikutan tindakannya memperjuangkan hak Kelantan untuk mendapat bayaran royalti minyak.



Tengku Razaleigh yang juga Ketua UMNO Bahagian Gua Musang memberitahu pemberita selepas menghadiri mesyuarat bulanan UMNO bahagian itu di Bukit Chekati dekat sini bahawa beliau masih setia kepada perjuangan parti itu. Pada 28 Jan lepas, Tengku Razaleigh turut berceramah di program solat hajat dan ceramah perdana Isu Royalti Minyak Kelantan anjuran badan bukan kerajaan di Stadium Sultan Mohammed IV yang turut dihadiri oleh pemimpin PAS.



Beliau dalam ceramah itu menegaskan bahawa Kelantan layak menerima wang royalti minyak sebanyak lima peratus, dan selepas itu terus mempertahankan pandangannya itu.

--- BERNAMA

Komen Isac;

Layak terima, atas dasar "ikhsan" Kerajaan Persekutuan lah...Suka hatilah nak letak "nama" apa...Wang Ikhsan? Royalti Minyak? Wang Hasil Husam? Apa-apa aje lah....

Kalau ikut akta maupun undang-undang negara memanglah tak ada hak. Walau bagaimanapun atas dasar peraiaran negeri Kelantan merupakanh pantai negara yang terdekat dengan kawasan explorasi minyak/gas kawasan tersebut jadi bagilah jugak, jangan tak bagi...Untung jugak pemimpin-pemimpin Umno/BN dulu bijak-bijak jika tidak, "masuk angin keluar asaplah", sebab semua hasil "orang lain" yang punya...

No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3