bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

25 Feb 2010

DSAI Tersilap Pilih Atau Rakyaat Yang Silap Pilih DSAI???




Siapa yang salah pilih ?




Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini mengakui beliau tersalah memilih beberapa calon bagi mewakili PKR bertanding pada pilihan raya umum Mac 2008. Alasan beliau PKR masih baru dan terpaksa mengambil sesiapa sahaja yang mahu jadi calon terutama bagi kerusi Parlimen yang dipilih olehnya sendiri. Pengakuan itu dibuat selepas ahli parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim bertindak keluar parti tersebut dan memilih menjadi ahli parlimen Bebas. Ada juga yang merasai ini satu langkah terhormat Anwar sedia mengakui kesilapannya. Namun kalau dikaji balik ada sikit pelik bila mengenangkan kenyataan yang dibuat oleh Zahrain pada sidang media ketika mengumumkan keluar PKR baru-baru ini menjawab soalan Agendadaily, beliau mengakui mengenali Anwar bukan baru tetapi sudah selama 30 tahun.





Komen Isac;



Mmmm....Mengajar rakyaat dan pemimpin-pemimpin agar melompat parti demi mencapai cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri. Tetapi apabila strateginya gagal dan sebaliknya menjadi "strategi makan tuan" dia melemparkan tohmahan-demi tohmahan kepada Umno/BN yang kononnya mengamalkan amalan rasuah untuk "membeli" MP dan ADUN Pakatan.


Apabila semakin hari semakin ramai pemimpin-pemimpin pakatan yang meninggalkan beliau (DSAI), dia meminta maaf kerana kononnya tersalah pilih pemimpin. Tetapi semasa melancarkan serangan terhadap Umno/BN dahulu tiada apa satupun yang baik tentang Umno/BN, walaupun beliau pernah menerajui parti tersebut selaku orang nombor dua.


Bukankah sebenarnya apabila beliau mengata Umno/BN, beliau seperti, "menepuk air di atas dulang, mercik ke muka sendiri?". Pemimpin-pemimpin yang meninggalkan DSAI pula memberikan berbagai-bagai alasan, mengapa mereka meninggalkan Pakatan, cuma mereka tidak pula berani menyatakan bahawa mereka sebenarnya telah tersilap kerana memilih untuk "berketuakan" DSAI.


Nasihat penulis kepada rakyaat Malaysia, sila teliti semula pentadbiran Pakatan selama lebih kurang 2 tahun kebelakangan ini dan tanyalah diri anda sendiri, adakah pemimpin-pemimpin inikah yang anda mahuan? Tidakkah rakyaat Malaysiaa juga berasa tersilap kerana memilih DSAI?



No comments:

Post a Comment

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3

Feed

http://feeds.feedburner.com/~u/11294965956502563662
Powered By Blogger

Blog Archive