bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

16 Feb 2010

Mengapa Kartunis & Blogger Pembangkang Tidak Perlu Dikenakan Tindakan - KDN Kena Jawab???

Foto 1: Zunar

Zunar tuntut KDN pulangkan bukunya
Feb 10, 2010 3:14pm
Kartunis kontroversi Zulkiflee Anwar Haque menuntut Kementerian dalam Negeri (KDN) supaya memulangkan semua buku karya dan terbitannya yang dirampas sebelum ini.

"Saya percaya tindakan (rampasan) itu benar-benar bermotifkan politik. Saya pasti tiada tindakan dikenakan sekiranya kandungannya menyebelahi parti pemerintah," katanya yang lebih popular dengan nama Zunar.

"Saya dengan ini mengutuk tindakan KDN dan polis, sekaligus mendesak mereka memulangkan naskhah yang dirampas itu,” katanya dalam satu kenyataan.

Sepanjang dua bulan kebelakangan ini, sebanyak 55 naskhah 1 Funny Malaysia dirampas di pelbagai kedai buku terkenal di Pulau Pinang, Melaka dan Seremban. Rampasan terbaru ialah pada 5 Februari.




Komen Isac;




Kadang-kadang penulis berasa hairan mengapa dalam dunia hari ini seakan-akan sudah terbalik, pembangkang bebas menghentam dan memfitnah kerajaan tetapi kerajaan pula yang kelihatan teraga-agak untuk mengambil tindakan terhadap mereka walaupun mengikut undang-undang memang jelas mereka sebenarnya bersalah, berniat jahat, menghasut, memfitnah, menyebarkan tohamahan dan bermacam-macam lagi aktiviti jahat mereka......Kejahatan lebih diterima oleh khalayak?
Foto 2: Tidak Kah Ini Berbau Fitnah Jahat??? Siapa Berani Keluarkan Fatwa Ia Dibenarkan Oleh Islam???

Foto 3: Lagi Karya "Jahat" Bermotifkan Politik "Murahan". Pembangkang Boleh Berbuat Apa Sahaja Kerana TGNA Bersama-sama Mereka? Jika Anda Mengiyakan, Jawablah Sendiri Di Akhirat Kelak....








5 comments:

  1. Salam sejahtera ISAC,

    kalau blogger pro-kerajaan Datuk Hisham sama Datuk Rais segera ambik tindakan kalau dirasakan mengancam Pakatan Haram Pembangkang(PHP) sebab dua-dua Menteri ini fikir kita tetap setuju dengan tindakan mereka seperti itu walaupun kita sendiri yang akhir menjadi bahan ujian.

    kalau bab blogger pro-pembangkang, dua-dua mereka ini "tidak akan teragak-agak" untuk tidak ambil tindakan... Timbangan dacing masih seimbang dan sama rata cuma orang yang menimbangnya saja yang ...entah!!!..malas nak kata lagi...

    ReplyDelete
  2. Salam Isac, KDN hanya berani pada penyokong UMNO sahaja......... lembik dan lembut......

    ReplyDelete
  3. Mana dio pemuda Umno ???? Report lah......jgn dok besar ko perut ngan projek2 kerajaan,Pemimpin sendiri dihina pakat dok tengok jah !!!!!

    clorocBleach...

    ReplyDelete
  4. tolak pemimpin yang menghina bangsa sendiri iaitu khairi jamaludin dan nazri azizi. pengkhianat bangsa dan musuh dalam selimut. menjadi pengintip kepada pihak pembangkang

    ReplyDelete
  5. tindakan bermotifkan politik? bodoh punya statement.stupid.
    yang ko lukis tu hentam kerajaan tak bermotif politik?
    heeeyy bodolah statement ko zunar. nak pooo singh dan kelentong org.
    ko dari dulukan memang barua Anu berahi?
    kdn memang patut rampas majalah cilaka ko tu.

    sial punya orang.barua dan anjing anuwar!

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3