bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Feb 2010

Satu Lagi Pemimpin Pakatan Bakal Ke Jawatankuasa Disiplin PAS???


BUTTERWORTH: Seorang pemimpin badan bukan kerajaan (NGO) Islam di Pulau Pinang memberi amaran kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng, supaya menghentikan penggunaan slogan Amar Makruf Nahi Mungkar serta kenyataannya mahu mencontohi peribadi Saidina Umar Abdul Aziz.

Amaran itu diberikan Pengerusi Badan Anti IFC (Badai), Mohd Hafiz Nordin, yang juga Ketua Penerangan Pas cawangan Bagan Ajam.

Bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang itu juga berkata, amaran diberikan berikutan tindak tanduk Guan Eng yang mempermain-mainkan orang Islam di negeri ini dalam pelbagai isu, termasuk perarakan Maulidur Rasul....

Katanya, sikap Guan Eng dalam menangani pelbagai isu di negeri ini jelas berbeza dengan apa yang dilaung-laungkannya.

"Tokoh Islam seperti Khalifah Umar Abdul Aziz tidak pernah memutarbelit fakta seperti Guan Eng dalam isu perarakan Maulidur Rasul. Dalam surat pekeliling cakap tiada, tetapi tiba-tiba cakap pula dengan memberi pelbagai alasan.

"Beliau hanya mempermainkan syiar Islam dan tokoh Islam. Bagi saya, beliau tidak sama sikapnya dengan Saidina Umar Abdul Aziz. Kalau benar-benar hendak gunakan slogan Amar Makruf Nahi Mungkar, maksiat tidak akan semakin berleluasa seperti kita lihat pada sambutan Valentine’s Day serta Tahun Baru Cina, baru-baru ini," katanya di sini, semalam.
Dipetik dari blog;http://sejarahmelayu.blogspot.com/2010/02/amaran-untuk-guan-eng-jangan-permainkan.html
Komen Isac;
Nampaknya Mohd. Hafiz ni pulak yang bakal dihadapkan ke Jawatankuasa Disiplin Pas kerana menemplak "anak emas" TG Nik Aziz, iaitu Khalifah LGE. Rasa nak muntah pulak bila sebut "Khalifah LGE"......Mengapa ? Anda fikir-fikirkan lah sendiri....

2 comments:

  1. cuba fikir sape pulak yang bagi gelaran tu?

    ReplyDelete
  2. BETUL BRO ...Ustaz hafiz nordin bakal dikenakan tindakan oleh PAS kerana kritik Guan Eng ..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3