bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

10 Feb 2010

Nizar Hina Sultan Perak dan Mahkamah??? Keadilan Hanya Jika Keputusan Menyebelahi Beliau?


"Ia akan memberikan ruang supaya demokrasi di Malaysia jauh lebih kusut kerana ia seolah-olah menjurus kepada absolute monarchy", kata DS Ir. Nizar.

Foto 1: Teruknya Bila Orang Kehilangan Kuasa Ni.

"Maknanya kita tak perlu adakan pilihan raya, tak perlu ada Parlimen oleh kerana monarki boleh menetapkan siapa menjadi pemimpin sesebuah negari ataupun negara," katanya pada sidang media sejurus selepas keputusan berkenaan diisytiharkan di sini hari ini.




Foto 2: Lagaknya Bak Aktor/Selebriti.




Foto 3: Demi Sokongan Politik?







Foto 4: Malang Tidak Berbau....





Foto 5: Alhamdulillah - Cuma Luka-luka Kecil Sahaja.





Foto 6 & 7: Eh..eh...Esoknya Tak Boleh Jalan Pulak......






Komen Isac;

Orang kata, "gambar menceritakan 1000 perkataan/cerita". Pengunjung dijemput melihat foto-foto ini dan nilaikan sendiri. Bukan senang hendak menerima hakikat bila kita kehilangan "kuasa", lebih-lebih lagi bila kita sebenarnya tidak pernah bermimpi untuk mendapatkannya sebelum ini.

Apapun jika "orang biasa" boleh mempertikaikan dan memperlekeh perlembagaan, undang-undang dan keputusan mahkamah untuk kepentingan peribadi dengan kenyataan yang berbau hasutan apakah peranan KDN???

























2 comments:

  1. Salam Sahabat,
    Link tuan memang ada dlm senarai blog saya..

    Semakin hari semakin kasihan saya dengan Nizar ni. Akal dia dah makin senget. Tgk muka bini dia pun serba salah...

    Semalam masa PC, dia ckp mewakili Ngeh dan Nga yang duduk sebelah sambil picit telornya!!! hahaha

    ReplyDelete
  2. Biarkan sinizar tu meroyan saorang diri sebab sekarang ni dia terpaksa menonjolkan dirinya dengan mewujudkan isu untuk memberitahu rakyat perak bahawa dia masid lagi ujud..itu sahaja tujuan dia..kalau dia dok diam nanti orang lupa pulak siapa apek tua ni...Nizar terpaksa bergerak sendiri disebabkan sekarang ni sokongan pemimpin tarhadap dia dah makin terhakis..sebagai contoh..semalam dimahkamah mana pegi nya para pemimpin pas yang lain tiada saorang pun yang hadir untuk memberi sokongan kepada beliau..yang ada cuma cina kapiaq sahaj yang menemani dia..sehinggakan sekarang ni bila buat sidang akbar pun dibuat dipejabat dap dan diapit oleh pemimpin dap yang diketuai oleh apek tua kit siang..

    Kepada dato zmbry tahniah diatas kejayaan tersebut..tetapi awas...jangan dilupakan kebajikan rakyat perak..teruskan berusaha untuk memajukan negeri dan berikan sepenuh perhatian bagi mesejahterakan rakyat dan negeri perak...rakyat sekarang ini bukan nya buta dan bodoh ..mereka sudah tau menilai untuk memilih yang mana pemimpin yang baik dan sebaliknya...

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3