bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

8 Jan 2012

Pecat Dr Hasan Ali Suatu Usaha Anwarinas Untuk Menyingkirkan Hj Hadi???


Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menyifatkan Datuk Dr Hasan Ali telah menghina presiden parti Islam itu kerana mengeluarkan kenyataan “melawan arus” yang tidak sepatutnya dilakukan oleh mana-mana pemimpin.

Menurut Mahfuz, kenyataan Dr Hasan yang menolak perhimpunan 901 pada Isnin ini dan menyifatkan ia sebagai perbuatan sia-sia telah menjatuhkan imej dan maruah Datuk Seri Abdul Hadi Awang selaku pemimpin tertinggi parti selain disanjung tinggi oleh pemimpin luar negara.

“Bagi saya beliau (Dr Hasan) menghina presiden PAS...presiden telah mengatakan akan hadir sama dalam perhimpunan itu namun Dr Hasan telah mengeluarkan kenyataan bahawa tindakan itu adalah perkara yang sia-sia.


“Beliau juga mengatakan pergi ke mahkamah adalah perbuatan yang sia-sia, ini adalah satu penghinaan kepada presiden PAS dan satu perkara yang amat memilukan apabila seorang presiden dihina oleh seorang pemimpin yang kononnya menyanjung tinggi ulama namun tiba-tiba mengeluarkan kenyataan yang menghina presiden sendiri,” katanya.

 
Komen Isac;

Apabila Nik Aziz (Mursyidul Am Pas) selalu mengeluarkan kenyataan2 yang bercanggah dengan apa yang dikeluarkan oleh Hj Hadi (Presiden) mengapa pula Nik Aziz tidak dipecat???

Umum mengetahui bahawa Mursyudul Am {as mempunyai kuasa yang lebih besar di dalam Pas berbanding Presidennya, bahkan Nik Aziz sendiri di lihat amat menentang kumpulan pro Kerajaan Perpaduan di dalam Pas yang selalu dikaitkan dengan Hj. Hadi, Ustaz Nasha, Dr Hasan, Nasruddin dan beberapa pemimpin2 yang menjurus kepada perpaduan Melayu.

Jestru bila pemecatan Dr Hasan dikaitkan kerana kononnya menentang Hj. Hadi dan bukannya Nik Aziz, maka apa yang diharapkan oleh golongan Anwarinas adalah agar populariti Hi Hadi akan merudun dan akan dimusuhi oleh golongan pro Kerajaan Perpaduan di dalam Pas. Jika ini berjaya dilakukan maka dalam pemilihan pucuk pimpinan parti yang akan datang, Hj. Hadi bakal kecundang. Maka antara Husam Musa ataupun Mat Sabu bakal ditabalkan menjadi presiden Pas yang baru!!!

Jika ini dapat dilakukan maka Pas pastinya akan menuruti setiap "perintah yang dikeluarkan oleh PKR kerana kedua-duanya telah dikuasai oleh Anwar.


4 comments:

  1. hі!,I lіke yοur wгiting sο much!
    share ωе communicate more аpрroхimately youг агticle on AOL?

    I rеquiгe a sρecіaliѕt in this aгea to sоlve my ρroblem.

    Ϻay be thаt's you! Having a look ahead to look you.
    Also visit my blog ... loans for bad credit

    ReplyDelete
  2. Τhankѕ foг уour personal marvеlouѕ ρosting!
    ӏ quite еnϳoуed reаding it, you might
    be a great author. I will be suгe to bοoκmark your blog and will
    eventually сοme back sοmedaу.
    I want to enсouragе you tо
    ultimatеly сontinue youг great posts, have а nісе day!
    My web site :: loans for bad credit

    ReplyDelete
  3. Maгvelous, what a blog it is! This websіte provides helpful ԁata to us, κеep it up.
    My website ; instant loans

    ReplyDelete
  4. Vеry energetic article, Ι lovеd thаt a lot.

    Will there be a part 2?

    Alѕo viѕіt my web page: 1 month loan
    My web page > 1 month loan

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3