bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

7 Jan 2012

Perhimpunan Bebaskan Anwar 901, Azmin Dah Pusing Cakap!!! - Muslihat Pakatan Untuk Merusuh!!!

Azmin dah pusing cakap!!! Cakap macam "jubur ayam"!!!

Kini Azmin mendakwa mereka tidak terikat dengan syarat-syarat yang dikenakan oleh pihak polis seperti berikut;

1. Penggunaan risalah/ banner dengan tagline ‘Bebaskan Anwar 901’ atau ‘Bebaskan Anwar’ adalah tidak dibenarkan sama sekali semasa perhimpunan berlangsung.

2. Penggunaan pembesar suara selain daripada ‘loud hailer’ tidak dibenarkan. Penggunaan (2) dua buah loud hailer dibenarkan bagi tujuan mengawal selia peserta perhimpunan.

3. Pengucapan awam tidak dibenarkan sama sekali.

4. Penganjur perlu memastikan peserta perhimpunan tidak boleh membuat apa-apa perbuatan, membuat bising, memberi apa-apa isyarat yang boleh mengganggu prosiding mahkamah.

5. Tempat perhimpunan yang dibenarkan adalah di pakir awam sebelah kiri jalan utama ke mahkamah. Kawasan ini akan diletakkan pita polis untuk menentukan batasan dan sempadannya. Peserta tidak dibenarkan berada di luar kawasan tersebut.

6. Sekiranya kawasan tersebut sudah dipenuhi dengan peserta perhimpunan maka peserta lain hendaklah bersurai dan beredar dari kawasan pakir mahkamah.

7. Penganjur hendaklah memastikan peserta perhimpunan tidak membawa sebarang senjata dan para peserta hendaklah memberi kerjasama kepada pihak berkuasa untuk membuat pemeriksaan sekira perlu.

8. Penganjur hendaklah memastikan semua peserta perhimpunan bersurai tidak lewat daripada tempoh satu jam selepas keputusan Mahkamah diumumkan.

9. Penganjur dan peserta perhimpunan hendaklah mematuhi semua arahan yang diberikan oleh pihak polis dari masa ke semasa demi untuk menentukan keamanan perhimpunan tersebut.

10.  Peserta perhimpunan tidak dibenarkan melakukan khianat atau bencana kepada harta awam atau mana-mana harta di kawasan tersebut.

Itulah "wajah sebenar" Pakatan Rakyaat, mereka sebenarnya cuma mahu mencetuskan huru-hara dan mengekalkannya sehingga menjelang PRU 13.

Pastinya nanti mereka akan memprovokasi pihak polis agar berlaku kekacauan, kemusnahan harta-benda supaya ada yang cedera dan ditangkap. Jestru ini akan memberikan gambaran salah kepada rakyaat Malaysia bahawa kerajaan sediada adalah kerajaan zalim dan mesti ditumbangkan!!!

Ketua Polis KL dah masuk perangkap Azmin sebagaimana apa yang telah berlaku dalam demonstrasi sebahagian  mahasiswa pro pembangkang di UPSI pada malam tahun baru lalu!!!

4 comments:

  1. Polis Dan KERAjaan tak belajar Dan tak serik2 bila dah terkena dgn Berdih 2.0 dulu. Memang bodho punya Najib.

    ReplyDelete
  2. kjaan senantiasa ada cara alternatif...rakyat jgn bimbang...tentunya segala kemungkinan telah diambil kira....kalau penyokong2 PKR tidak mematuhi 10 syarat tu bererti belantang ,gas pemedih mata..air taik...akan menunggu pendemo2 ni...dan kalau ada yg cedera atau mungkin mati...bawa mahkamah pun polis tak kan salah,,,,sbb 10 syarat tu bukan hanya teori...tetapi adalah tiket untuk melindungi polis kalau apa2 berlaku nanti....

    yg jadi mangsa adalah mereka2 yg keras kepala...dan yg buat kacau....kerana sure polis akan hentan cukup2 kerana perundingan telah di persetujui oleh Azmin.....tungguuuu

    ReplyDelete
  3. Bulat! kau cerdik mcm apa? mcm selipar jepun ke?

    ReplyDelete
  4. Kita tunjuk baik...tak salah.

    Kalau mereka salahgunakan, RAKYAT boleh MENILAI !

    Tapi kalau tak leh control , aku tak tau la apa JADI ! Aku rasa la...malaikat maut ada dok berlegar2 tang tu nanti.

    Polis mati atu perusoh MATI !

    Lantak korang lah..DUNIA NI MEMANG DAH HURU HARA PON !

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3