bumiyang toolbars

Get our toolbar!

Rakan Bumiyang;

Herba Ajaib

23 Jan 2012

21 Tahun Menjadi MB Harta Nik Aziz Boleh Menjangkau RM 20 Juta???


Sarapan pagi nasi berlauk dan ayam goreng RM 2.50, Air Milo RM 1.20. Total RM 3.70.




Tengahari, makan nasi bungkus semasa mesyuarat pentadbiran...Ditanggung beres... Ataupun makan di majlis-majlis jemputan formal.





Makan malam, makan di majlis-majlis kenduri.... Free.

Kalau hari-hari cuti tentu ada banyak jemputan kenduri juga....




Jestru, apalah nak dihairankan jika Nik Aziz memiliki beberapa puluh juta ringgit samada dalam bentuk tunai, hartanah ataupun harta-benda yang lain.

Yelah untuk menunaikan fardhu haji mahupun umrah sebagai ketua maupun pemimpin kanan kerajaan negeri selalunya sememangnya ada peruntukkan dan akan ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan negeri maupun mendapat tajaan daripada mana-mana pihak.

Sudah 21 tahun beliau menjadi MB, sudah tentu telah banyak duit yang telah disimpannya. Kalau sebulan, gaji MP, Ahli DUN dan MB mungkin boleh mencecah nilai RM 30 ribu sebulan.

Itu semua belum termasuk elaun Pengerusi yang dipegang untuk syarikat-syarikat GLC milik kerajaan negeri Kelantan...

Wooo... Kaya....kaya....kaya... Kalau sebulan RM 50 ribu x 12 (bulan) x 21 (tahun) = RM 12.6 Juta. Kalau tolak perbelanjaan peribadi cuma RM 100 x 12 (bulan) x  21 (tahun) =  RM 25,200.00 sahaja sepanjang 21 tahun.

Patutlah beliau begitu sayang untuk lepaskan jawatan MB walaupun dah 21 tahun menjawat jawatan tersebut agaknya.... Jumlah asset di atas belum termasuk sekiranya beliau ada mewarisi harta pusaka maupun ada membuat pelaboran hartanah. Pastinya hartanah-hartanah tersebut telah meningkat harganya disebabkan taksiran nilaian semasa.... Kalau kena gayanya jumlah keseluruhan harta milik Nik Aziz mungkin boleh mencecah sekitar RM 20 Juta dan ianya bukanlah sesuatu yang mustahil.

Jika benar begitu, sebagai orang Melayu/Islam penulis pun tumpang gembira dan berbangga dengan beliau. Cuma harapan penulis semoga beliau dapat memberikan peluang kepada orang lain pula untuk menikmatinya. 21 tahun menjawat jawatan MB tu sememangnya suatu tempoh yang agak lama...

5 comments:

  1. fuyoh...kalo mcm ni bukan setakat rm20juta...silap haribulan rm250 juta...

    ReplyDelete
  2. jahatla u olz ni!! tok guru mana ada duit sebanyak tu? takdak la sbb semuanya dia dah sedekahkan!!

    ReplyDelete
  3. tau laa..admin main ckp je..dose tau..

    ReplyDelete
  4. ayat2 yang penulis blog ni seolah2 cuba nak memburukkan to guru.. cubala difikirkan semula..agaknya kenapa tok guru boleh dipilih oleh rakyat kelantan sehingga 21 thn bgtu lamanya?? antara gamabar2 yang dipaparkan dalam blog ni,,ada berapa perbuatan seperti dalam gambar yang pernah dilakukan oleh perdana menteri?? penulis blog ni saya nak nasihatkan sila buat kejian dan perbandingan.. ingat.. mereka itu ulama.. ko tu takat spm pun x lepas kot..

    ReplyDelete
  5. ayat2 yang penulis blog ni seolah2 cuba nak memburukkan to guru.. cubala difikirkan semula..agaknya kenapa tok guru boleh dipilih oleh rakyat kelantan sehingga 21 thn bgtu lamanya?? antara gamabar2 yang dipaparkan dalam blog ni,,ada berapa perbuatan seperti dalam gambar yang pernah dilakukan oleh perdana menteri?? penulis blog ni saya nak nasihatkan sila buat kejian dan perbandingan.. ingat.. mereka itu ulama.. ko tu takat spm pun x lepas kot..

    ReplyDelete

Komen-komen anda adalah dialu-alukan tetapi komenlah dengan bertanggung-jawab dan berhemah. Komen-komen yang keterlaluan, mencarut & makian mungkin akan ditapis. Apapun anda sendiri perlu bertanggung-jawab di atas komen-komen yang anda berikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List 1

My Blog List 3